Altın Küre Ödülleri ’20

Altın Küre Ödülleri ’20

Nomadland

78. Altın Küre Ödülleri, New York ve Los Angeles’tan eş zamanlı iki çekimle sahiplerini buldu. Pandemi koşulları yüzünden herkesin evinden katılım gösterdiği tören, Emmy’de de benzerini gördüğümüz bir akışla birlikte sahiplerini buldu. Jodie Foster ve Rosamund Pike sürprizleri haricinde üç aşağı beş yukarı beklediğimiz sonuçların çıktığı bir gece oldu. Andra Day’in Carey Mulligan, Viola Davis ve Frances McDormand karşısında kazanmasını anlamlandırabilen varsa bana da anlatsın. Ben yine izninizle dinlenmek için köşeme çekilip kendime geldiğimde tekrardan çene yapmak üzere karşınızda olacağım. Buyrun bakalım yeni uyananlar/uyuyakalanlar/sezonu umursamayanlar:

FİLM

DRAMA Nomadland
KOMEDİ/MÜZİKAL Borat Subsequent Moviefilm
YÖNETMEN Chloé Zhao | Nomadland
ERKEK OYUNCU (Drama) Chadwick Boseman | Ma Rainey’s Black Bottom
KADIN OYUNCU (Drama) Andra Day | The United States vs Billie Holiday
ERKEK OYUNCU (Komedi/Müzikal) Sacha Baron Cohen | Borat Subsequent Moviefilm
KADIN OYUNCU (Komedi/Müzikal) Rosamund Pike | I Care a Lot
YARDIMCI ERKEK OYUNCU Daniel Kaluuya | Judas and the Black Messiah
YARDIMCI KADIN OYUNCU Jodie Foster | The Mauritanian
SENARYO The Trial of the Chicago 7 | Aaron Sorkin
ÖZGÜN MÜZİK Soul | Trent Reznor, Atticus Ross & Jon Batiste
ÖZGÜN ŞARKI “Io sì (Seen)” | The Life Ahead
YABANCI FİLM Minari
ANİMASYON Soul
CECIL B. DEMILLE ÖDÜLÜ Jane Fonda

TV

DRAMA The Crown
KOMEDİ/MÜZİKAL Schitt’s Creek
MİNİ DİZİ/TV FİLMİ The Queen’s Gambit
ERKEK OYUNCU (Drama) Josh O’Connor | The Crown
KADIN OYUNCU (Drama) Emma Corrin | The Crown
ERKEK OYUNCU (Komedi/Müzikal) Jason Sudeikis | Ted Lasso
KADIN OYUNCU (Komedi/Müzikal) Catherine O’Hara | Schitt’s Creek
ERKEK OYUNCU (Mini Dizi/TV Filmi) Mark Ruffalo | I Know This Much Is True
KADIN OYUNCU (Mini Dizi/TV Filmi) Anya Taylor-Joy | The Queen’s Gambit
YARDIMCI ERKEK OYUNCU John Boyega | Small Axe
YARDIMCI KADIN OYUNCU Gillian Anderson | The Crown
CAROL BURNETT ÖDÜLÜ Norman Lear

Yazar Hakkında

1990 doğumlu. Kuir. İkizler. 2009'da ödül sezonu portalı Oscar Boy’u kurarak sinema yazarlığına başladı. 2014’ten beri O Podcast’in moderatörlüğünü yapıyor. 2023 yılında da SİYAD üyesi oldu.

1 Yorum

  1. Metin

    Açıkçası söz konusu Altın Küreler olunca neden ve nasıl konusu önemsizleşiyor. Her ödülün arkasında her türlü sebep olabilir; Rosemund Pike’ın kötü kadın karakter anlatısını kadının güçlenmesi şeklinde yorumlayıp “feminist” görünmek istemiş olabilirler; Ma Rainey’s Black Bottom’ı beğenmeyip yine de siyahi birilerini ödüllendirmek istemiş olabilirler, The Crown çok popüler deyip Gillian Anderson’ı araya sıkıştırmış olabilirler, Joodie Foster’ı çok seviyor olabilirler… veya her zamanki gibi çeşitli hediye ve teşvikler devreye girmiş olabilir. (ödül alanlardan biri hak etmiyordu, şu almalıydı demiyorum. Sadece ödüllerin tek bir nedeni -en iyi, en beğenilen, en çok para harcanan, vs- yok veya varsa bile önemsiz demek istiyorum) Şatafatlı bir dostlar alışverişte görsün organizasyonu sanki Altın Küreler.

    Öte yandan birkaç yıldır zaten çok da başyapıt çıkaramayan Amerikan Film Endüstrisi bu sene Covid kısıtlamaları ile beraber iyice sıkıcı hale geldi. Benim için Akademi’nin ödülleri bile meh kıvamına geldi. Bir süredir devam eden politik doğruculuk hikayeleri ile ayakta durmaya çalışıyorlar ama şu bir gerçek eğlenceli veya şaşırtıcı olmayı unuttular. Haliyle ödül törenlerinde de bunu görüyoruz; filmlerin çok azını beğeniyoruz (ya da beğeniyorum). Biraz iç dökme gibi oldu. Seksenli yıllarda da ödüller ve ödüllendirilen filmler genelde sıkıcı idi ama hiç olmazsa orada ilginç işler yapan bağımsızlar, eğlenceli işler çıkaran stüdyolar vardı. Şimdi ise… sinema heyecan veremiyor artık. Hayal güçleri tükendi sanırım.

    Yanıt

Yorum yazın...