85. Akademi Ödülleri – Aday Tahminleri: Part II

85. Akademi Ödülleri – Aday Tahminleri: Part II

Dün yetiştirmek için hızlıca yazdığımdan doğru düzgün bir giriş yapamamıştım son tahminlerime. Bilmeyenler için hemen söyleyelim, 85. Akademi Ödülleri adayları yarın 15.30’da açıklanıyor. Her zaman olduğu gibi NTV 15.15 itibariyle yayına başlayıp basın konferansını canlı olarak bizlere aktaracak. Ama dileyenler Akademi’nin resmi sitesinden ya da Youtube’daki sayfasından da bu heyecanı takip edebilirler. Ben yine bilgisayar başında sizlerle çene çalmak için hazır olacağım. Oscar’ın Türkiye adresi olarak Oscar Boy’da zaten ödül törenine kadar uzun uzun konuşacağız. Bu yıl adayların açıklanmasıyla ödüller arasında çok daha uzun bir süre olduğu için farklı şeylerle karşınıza çıkmayı düşünüyorum. Bu arada kısalar haricindeki tahminlerimin ilk yarısı için buraya tıklayabilirsiniz. Gelelim geriye kalan 10 kategoriyi konuşmaya…

Best Picture

EN İYİ FİLM

Uzunca bir aradan sonra Argo’nun En İyi Film ödülünü alacağına bir kez daha inanmaya başladığımdan listenin başına Ben Affleck’in son filmini ekledim. Onu takip edenler arasında yılın en çok konuşulan filmi Les Miserables, buram buram Oscar kokan bir biyografi olarak Lincoln, Bigelow’un son harikası Zero Dark Thirty ve muhtemelen izleyip de beğenmeyen tek bir kişinin dahi olmadığı Silver Linings Playbook var. Bu beş filmin eski sistem olsaydı zaten En İyi Film kategorisini dolduracağını biliyorduk. Ah o eski günler… Gelelim diğer kısımlara. Biliyorsunuz yeni sisteme göre aday sayısı 5 ile 10 arasında değişebiliyor. Bir filmin büyük kategoriye girebilmesi için yaklaşık 6000 kişiden oluşan Akademi’den %5 oranında birincilik oyu alması gerekiyor. Ben geçtiğimiz yıl bu yeni kurala kanıp sadece 6 film tahmin etmiştim, ama bu yıl kendimi garantiye alarak 10 filmlik bir liste çıkardım. Ang Lee’nin özellikle bizim ülkemizde çok beğenilen Life of Pi adlı filmi ve Tarantino’nun geç gösterim tarihi sebebiyle sezonu geriden takip eden Django Unchained’i bence ilk 10’da olacaktır. Akademi’deki bağımsız filmcilerin Beasts of the Southern Wild’a oy vereceğini düşünüyorum. Moonrise Kingdom ise hem Wes Anderson’ın, hem de yılın en iyilerinden biri olması haricinde Scott Rudin gibi sektörün sevdiği bir prodüktörün içerisinde yer almasıyla bence yerini sağlamlaştırdı. Son olarak da bu yılın Extremely Loud & Incredibly Close tarzı, tamamen duygulara hitap eden The Impossible’ı koydum listeme. Bu sürprizin olabileceğini filmi izlemeden önce de söylediğim için aday olması halinde “Nasıl da bildim.” başlıklı yazılar yazmaya hazırım.

1. Argo
2. Les Miserables
3. Lincoln
4. Zero Dark Thirty
5. Silver Linings Playbook
6. Life of Pi
7. Django Unchained
8. Beasts of the Southern Wild
9. Moonrise Kingdom
10. The Impossible

Peki listeye bir şekilde girebilecek olan filmler var mı? Tabiki de var. Birincisi The Master. Arthouse seven üyelerin oyunu alabilir. Lakin The Master’ın The Tree of Life kadar destekleyeni yok. O yüzden yerini sağlam görmüyorum. İkincisi Skyfall. Belki film sayısını 10’a sabitleseler içeride olabilirdi, ama şu durumda ne kadar birincilik oyu toplar şüpheliyim. Üçüncüsü ise Amour. Ben kati surette En İyi Film dalına sızabileceğine inanmıyorum. İnsanlar A Separation sonrası Akademi’nin artık daha açık görüşlü olduğunu söyleyip duruyorlar ama A Separation ve Amour’un seyirciye bambaşka şekillerde hikayesini anlatan iki film olduğunu sinema bilgisi olmayan biri bile söyleyebilir.

11. The Master
12. Skyfall
13. Amour

The Best Exotic Marigold Hotel uzak ihtimallerden biri. Herhalde ilk 10’a girerse saçımı başımı yolarım, ama kenarda tutmakta yarar var. Flight ise yıllardır En İyi Film dalını es geçmeyen Paramount’un bu sene elindeki tek hazine. İyi değerlendirmesi şart.

14. The Best Exotic Marigold Hotel
15. Flight

Director

EN İYİ YÖNETMEN

Bu yıl çok komik bir yarış var En İyi Yönetmen dalında. Üç Amerika kokan yapımın yönetmenleri savaşıyor. Birincisi güvenli oynayıp, Oscar almak isteyen Steven Spielberg. İkincisi, filmin her aşamasında mükemmeliyete oynayan Kathryn Bigelow. Üçüncüsü ise tembeller için yapılmış Zero Dark Thirty olarak yorumlanabilecek Argo’nun yönetmeni Ben Affleck. Ve ne yazık ki bu üçlü arasından en hak etmeyeni ödülü alacak gibi gözüküyor. Aslında Argo’yu sevmedim değil, lakin yarışta o kadar iyi isimler ve filmler varken Argo’nun sadece adaylıkla yetinmesini dileyebiliyorum. Tom Hooper’un akıbeti belirsiz. Kendi ülkesinde BAFTA’dan adaylık alamadı. Altın Küre’yi de ıskaladı. Ama arkasında ciddi bir fan desteği, The King’s Speech ile yakın zamanda elde edilmiş bir zafer ve kapı gibi DGA adaylığı var. Bu dörtlüyü ilave olarak bambaşka isimler konuşulsa da ben Akademi’nin sürpriz yapıp Quentin Tarantino’yu aday edeceğini düşünüyorum. Hatta yeri gelmişken En İyi Yönetmen ödülünü de verip aradan çıkarsalar ne iyi olur.

1. Ben Affleck | Argo
2. Steven Spielberg | Lincoln
3. Kathryn Bigelow | Zero Dark Thirty
4. Tom Hooper | Les Miserables
5. Quentin Tarantino | Django Unchained

David O. Russell ve Ang Lee bu beşliyi zorlayabilecek isimler gibi gözüküyor. Russell’ın DGA’de saf dışı bırakılması pek iyi olmadı. Ang Lee ise neredeyse her yerden adaylık aldı ama ben inatla ilk beşe koymuyorum kendisini. Sanki Weinstein çalışması Life of Pi’ı pek çok dalda etkisiz bıracak gibi geliyor. Michael Haneke çoğu Amour hayranının hayali. Mümkün mü? Evet. Ama bu kadar kalabalık bir yılda yeteri kadar oy alabileceğinden şüpheliyim. Paul Thomas Anderson konusunda da ısrar edenler var da The Master’ın eleştirmenler haricinde sektördeki kimse tarafından sevilmediğini artık fark etmedik mi?

6. David O. Russell | Silver Linings Playbook
7. Ang Lee | Life of Pi
8. Michael Haneke | Amour
9. Paul Thomas Anderson | The Master

Benh Zeitlin ve Wes Anderson… Ne kadar eğlenceli olurdu bu ikisinden biri ilk beşe kalsa. Özellikle Anderson. Umarım bir gün aday olduğunu görebiliriz.

10. Benh Zeitlin | Beasts of the Southern Wild
11. Wes Anderson | Moonrise Kingdom

Lead Actor

EN İYİ ERKEK OYUNCU

Bir çılgınlık yapıp, nasıl olsa daha törene var diyerek birinci sıraya Hugh Jackman’ı koydum. Neden? Çünkü Daniel Day-Lewis’ın son Oscar’ını almasının üzerinden sadece 5 sene geçti. Ve Akademi üçüncü Oscarlar konusunda o kadar aceleci davranmıyor. Kazanabilir mi? Tabiki de. Ama Spielberg’ün oyuncularına bugüne kadar tek bir ödül kazandıramadığını da ekleyeyim istiyorum. Bunun haricinde Silver Linings Playbook’la sınıf atlayan Bradley Cooper, sessiz sedasız her yere aday olarak yoluna devam eden John Hawkes ve Paramount’un kuvvetli kampanyasıyla kendisine kolayca yer bulacağını düşündüğüm Denzel Washington listeyi tamamlar gibi.

1. Hugh Jackman | Les Miserables
2. Daniel Day-Lewis | Lincoln
3. Bradley Cooper | Silver Linings Playbook
4. John Hawkes | The Sessions
5. Denzel Washington | Flight

Alternatif olarak söylenebilecek tek isim var, o da Joaquin Phoenix. Yalnız birkaç yıl önce tüm dünyayı salak yerine koyup kendince işlere kalkışan aktörün eskisi kadar seveni yok. Üstelik The Master çok Akademilik bir film de değil. Halbuki şundan birkaç ay evvel ödülü alabileceğini konuşuyorduk. Richard Gere’i de buraya ekledim ama ben ilk beşin kolay kolay sallanabileceğini sanmıyorum.

6. Joaquin Phoenix | The Master
7. Richard Gere | Arbitrage

Sürpriz isteyenlere üç isim birden. Makyajının altında gözünü bile açamayan Anthony Hopkins, Akademi için oldukça yabancı bir isim olarak Jean-Louis Trintignant ve bir zamanlar pek sevip saydıkları Jamie Foxx.

8. Jean-Louis Trintignant | Amour
9. Anthony Hopkins | Hitchcock
10. Jamie Foxx | Django Unchained

Best Actress

EN İYİ KADIN OYUNCU

Zero Dark Thirty’yi ne kadar sevsem de En İyi Kadın Oyuncu ödülünün bu sene Jennifer Lawrence’a gideceğine inanıyorum. Yine kazanan tahmin etmeye başladım! Tamam, hemen susuyorum. Konumuza dönelim… Lawrence ve Chastain haricinde yeri sağlam olan biri yok bu dalda. Hangi kombinasyonu yaparsanız yapın bir kişinin de çıkıp yüzde yüz emin olacağını düşünmüyorum En İyi Kadın Oyuncu tahminlerinden. Her şey olabilir. Ben listemi şöyle tamamladım. Naomi Watts, çünkü oyuncu arkadaşları kendisinin adaylığı için sayısız gösterim yaptılar. Quvenzhane Wallis, çünkü aylardır kendini ve filmi unutturmamak için her türlü kampanyaya koşturdu. Marion Cotillard, çünkü hiç bir önemli ödülde adaylığı kaçırmadı ve La Vie en Rose ile Akademi’nin radarına takılmış görünüyor.

1. Jennifer Lawrence | Silver Linings Playbook
2. Jessica Chastain | Zero Dark Thirty
3. Naomi Watts | The Impossible
4. Quvenzhane Wallis | Beasts of the Southern Wild
5. Marion Cotillard | Rust & Bone

Bu beşli en güvenilir tahmin gibi gözükse de ortalığı toz duman edebilecek iki isim var. Emmanuelle Riva bunlardan birincisi. Aday olması mümkün mü? Evet. Ama hiç kimse kusura bakmasın, Riva Akademi’nin tarzı olan o gösterişli oyunlardan birine sahip değil. Yani Riva’yı tahminlere dahil etmek bana çok riskli geliyor. Şaşırtabilir yine de. Sadece ortalığın yeteri kadar karışık olduğu bir yılda, izlemesi epey zor olan bir filmin ikinci yarısında döktüren bir aktrise oy verebilmeleri için önce filmi bitirmeleri lazım. Bilmem anlatabildim mi? Diğeri ise Helen Mirren. Neden? Çünkü o Helen Mirren.

6. Emmanuelle Riva | Amour
7. Helen Mirren | Hitchcock

Rachel Weisz ve Judi Dench ise uzak ihtimaller arasında. Özellikle Weisz’ın şok edici bir sürpriz yapabileceğine inanmakta özgürsünüz. The Deep Blue Sea erken gösterim tarihine rağmen ödül sezonuna hızlı bir giriş yaptı sonuçta.

8. Rachel Weisz | The Deep Blue Sea
9. Judi Dench | The Best Exotic Marigold Hotel

Best Original Screenplay

EN İYİ ÖZGÜN SENARYO

Bir yanda Zero Dark Thirty, diğer yanda Moonrise Kingdom. Özellikle benim için karar vermesi oldukça zor bir yıl olacak özgün senaryolarda. Bu ikilinin mücadele ettiği yarışa büyük ihtimalle meslektaşları tarafından görmezden gelinmeyeceklerine inandığım Quentin Tarantino ve Paul Thomas Anderson da eklenecektir. Beşinci sıra için ise uzunca bir süre Looper’ı düşündüm, ama nedense içimden bir his ilk beşe kalamayacağını söylüyor. Hislere göre tahmin yapıyorsak işimiz iş tabii de Haneke’nin en özgün seçimler yapmaya müsait grupta değerlendirilebileceğine inanmaktayım. Geçtiğimiz yıl senaristler A Separation’la da şaşırtmıştı hatırlarsanız.

1. Zero Dark Thirty | Mark Boal
2. Moonrise Kingdom | Wes Anderson ve Roman Coppola
3. Django Unchained | Quentin Tarantino
4. The Master | Paul Thomas Anderson
5. Amour | Michael Haneke

Looper dediğim gibi en büyük alternatiflerden biri. Amour’un yerine girebilir ama Akademi’nin yaşlı üyeleri filmin hızına yetişebilir mi emin değilim. Flight ise yazının başından beri üçüncü kez tekrarladığım üzere Paramount’un elindeki tek film. Aldıkları WGA adaylığını iyi kullanırlarsa neden olmasın? Bir de son olarak The Intouchables var. O senaryoyu ben de yazabilirdim. Ama ya filmi gerçekten sevdilerse?

6. Looper | Rian Johnson
7. Flight | John Gatins
8. The Intouchables | Olivier Nakache & Eric Toledano

Uzak ihtimaller arasında sırf pek çok kategorideki iddiası sebebiyle The Impossible, daha evvel In Bruges ile şaşırtan McDonagh’ın yeni işi Seven Psychopaths ve Soderbergh’in son yıllardaki en temiz filmi Magic Mike var.

9. Seven Psychopaths | Martin McDonagh
10. The Impossible | Sergio G. Sanchez
11. Magic Mike | Reid Carolin

Adapted Screenplay

EN İYİ UYARLAMA SENARYO

En İyi Uyarlama Senaryo kategorisi bu yıl o kadar kalabalık ki hakikaten nasıl bir beşli çıkacağı konusunda en ufak bir fikrim yok. Üç isimden eminiz. Chris Terrio, David O. Russell ve Tony Kushner. Peki ya diğer iki adaylık? İşte bunlardan birini Beasts of the Southern Wild’a, diğerini ise senaryo dalında sezon boyunca ciddi bir destek alan The Perks of Being a Wallflower’a vereceklerine inanıyorum. Her sene beşinci sıraya ilginç bir iş ekliyorlar malum. Tabii benim için yılın en iyi filmlerinden biri olması objektif bakmamı engelliyor da olabilir.

1. Argo | Chris Terrio
2. Silver Linings Playbook | David O. Russell
3. Lincoln | Tony Kushner
4. Beasts of the Southern Wild | Benh Zeitlin ve Lucy Alibar
5. The Perks of Being a Wallflower | Stephen Chbosky

Ana kategorideki iddiaları sebebiyle korkutan Life of Pi ve Les Miserables en büyük alternatifler. Les Miserables’ın aday olması takdirinde En İyi Film ödülünü koşa koşa alacağını da ekleyeyim. The Sessions ise uzak dursa da şaşırtmaya müsait duruyor. Tüm bu hengamede oyların bölünmesinden yararlanarak adayların arasına sızabilir.

6. Life of Pi | David Magee
7. Les Miserables | William Nicholson
8. The Sessions | Ben Lewin

Skyfall ve The Best Exotic Marigold Hotel muhtemel sürprizler. Pek de muhtemel değil aslında. Yalan söylemenin alemi yok. Ama ya çok sevdilerse? Her cümlemin sonuna bu soruyu eklemekten de vazgeçmem lazım.

9. Skyfall | John Logan, Patrick Marber, Neal Purvis ve Robert Wade
10. The Best Exotic Marigold Hotel | Ol Parker

Editing

EN İYİ KURGU

William Goldenberg şovuna şahit olacağımız bu yılda Zero Dark Thirty ve Argo kurgusu dikkat çeken iki iş. Bu filmlerden kalan kısımları da En İyi Film kategorisindeki yapımlarla doldurmaya çalıştım. Biri Spielberg’ün uzun zamandır çalıştığı Michael Kahn. Diğeri oldukça meşakkatli bir süreçten geçtiği izlenimi yaratan Tim Squyres. Sonuncusu ise Les Miserables’ın çok sevilmesi durumunda aday olabileceğine inandığım Chris Dickens. Ama Dickens’ın yerinden pek emin değilim. Son günlerde okuduğum birkaç eleştiri üzerine ekledim listeye. Yanılıyor olma ihtimalim yüksek.

1. Zero Dark Thirty | William Goldenberg ve Dylan Tichenor
2. Argo | William Goldenberg
3. Lincoln | Michael Kahn
4. Life of Pi | Tim Squyres
5. Les Miserables | Chris Dickens

Ödül sezonunu geriden takip etse de Django Unchained, ciddi bir desteğe ihtiyaç duyan The Master ve En İyi Film dalının en iddialılarından olması haricinde Weinstein imzasını taşımasından dolayı Silver Linings Playbook en olası alternatifler. Bu arada En İyi Kurgu dalının ana kategorilerden sonra en çok doğru tahmini yaptığım dal olduğunu ekleyeyim. Bu da sizlere cezbedici bir istatik olsun.

6. Django Unchained | Fred Raskin
7. The Master | Leslie Jones ve Peter McNulty
8. Silver Linings Playbook | Jay Cassidy ve Crispin Stuthers

Kesinlikle ilk beşe kalmasını arzu ettiğim The Impossible, şaşırtmaya müsait bir şekilde sırasını bekleyen Skyfall ve 2012’nin en büyük hayal kırıklıklarından olmasına rağmen kurgu konusunda hiç de fena olmayan Cloud Atlas sürpriz yapabilir.

9. The Impossible | Elena Ruiz ve Bernat Vilaplana
10. Skyfall | Stuart Baird
11. Cloud Atlas | Alexander Berner ve Claus Wehlisch

Cinematography

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ

Life of Pi’ın görüntü yönetimi ödülünü almasını hiç istemiyorum aslında. Çünkü insanların görsel efekt destekli bir işe görüntü yönetimi harikası tepkisini vermesini yanlış buluyorum. Ama Akademi sesimi duyuyor mu? Hayır. Bu yıl çok hoş bir beşli çıkabilir burada. Hala Oscar’ı olmamasına inanmak istemediğim Roger Deakins, The Master’da harikalar yaratan Mihai Malaimare Jr., her işinde ustalığını gösteren Janusz Kaminski ve sırf Zero Dark Thirty’nin son yarım saati için aday olmayı hak eden Greig Fraser. Hazır istatistiklerden gidiyoruz madem, En İyi Görüntü Yönetimi dalının kazananını internet üzerinde Oscar tahmini yaptığım son 4 yılda hiç bilemedim. Yani Life of Pi kazanamayacak mı demek oluyor bu? Yaşasın!

1. Life of Pi | Claudio Miranda
2. Skyfall | Roger Deakins
3. The Master | Mihai Malaimare Jr.
4. Lincoln | Janusz Kaminski
5. Zero Dark Thirty | Greig Fraser

Geçtiğimiz yıl Lubezki’nin ödülünü çalan Robert Richardson, Django Unchained’de de çok başarılı. Akademi üyelerinin filmle olan ilişkisi adaylığının durumunu belirleyecek. Les Miserables için de aynısı geçerli. Filmi gerçekten sevmeleri dahilinde ilk beşe girebilir. Anna Karenina ise kesinlikle sinematografisiyle bir yerlerde anılmayı hak ediyor ama bu kalabalığın arasından sıyrılması pek mümkün görünmüyor.

6. Django Unchained | Robert Richardson
7. Les Miserables | Danny Cohen
8. Anna Karenina | Seamus McGarvey

Beasts of the Southern Wild ve Moonrise Kingdom’ın sürpriz yapma ihtimallerini az çok tahmin edebiliyorsunuzdur zaten. Argo’yu eklememin sebebi ise En İyi Film ödülü için ön saflarda yarışıyor olması. “Çok sevilme” mevzusu Argo’ya da yarayabilir.

9. Beasts of the Southern Wild | Ben Richardson
10. Argo | Rodrigo Prieto
11. Moonrise Kingdom | Robert Yeoman

Animation

EN İYİ ANİMASYON

Henüz sadece 7 aday adayını izleyebildim. O yüzden net bir yorum yapamıyorum. Ama Wreck-It Ralph, Frankenweenie, Brave ve ParaNorman’ın yerleri kesin gibi duruyor. Le Tableau ise her yıl araya özgün bir iş karıştırmak isteyen üyelerin bu seneki seçimi olabilir. Ama tamamen popüler tercihler yapmak isterlerse Le Tableau’ya alternatif olarak Rise of the Guardians mevcut.

1. Wreck-It Ralph
2. Frankenweenie
3. Brave
4. ParaNorman
5. Le Tableau

6. Rise of the Guardians
7. The Rabbi’s Cat
8. Zarafa
9. Hotel Transylvania
10. From Up on Poppy Hill
11. Madagascar 3: Europe’s Most Wanted
12. The Pirates! Band of Misfits
13. A Liar’s Autobiography: The Untrue Story of Monty Python’s Graham Chapman
14. The Lorax
15. Ice Age: Continental Drift
16. The Mystical Laws
17. Hey Krishna
18. Adventures in Zambezia
19. Delhi Safari
20. Walter & Tandoori’s Christmas
21. Secret of the Wings

Foreign Language

YABANCI DİLDE EN İYİ FİLM

The Intouchables ve Amour yarışını seyredeceğimiz kategoriyi kimin kazanacağını daha sonra konuşacağız nasıl olsa. O yüzden oldukça iyi filmlerden oluşan listeden hangi üçlünün ilk beşe gireceğine konuşalım biz. A Royal Affair, tam Akademi’nin tarzı bir film. Aynı standartlarla Hollywood’a uyarlansa büyük ihtimalle sayısız adyalık alırdı. No ise bu yıl izlediğim yabancı filmler arasındaki en özgün işlerden. Bu kategoriye girmesi standartları epey arttıracaktır. Son olarak ise Weinstein’ın desteğini alan Kon-Tiki var benim listemde. Yalnız pek emin değilim. Üstelik filmi çok da beğenmedim. The Intouchables’la aynı kitleye hitap etmesi işini biraz zorlaştırabilir.

1. The Intouchables (Fransa)
2. Amour (Avusturya)
3. A Royal Affair (Danimarka)
4. No (Şili)
5. Kon-Tiki (Norveç)

A Royal Affair’den sonra bu dokuz film arasında izlediklerimden en sevdiğim ikinci film olan War Witch en büyük alternatif. Yine hak ettiği değeri görmediğini düşündüğüm Sister’a da dikkat etmek gerek. Amour’la beraber seçici komitenin karar verdiği diğer iki film büyük ihtimalle The Deep ve Beyond the Hills. O yüzden bu listeye sokma şansları olduğunu düşünmüyorum. Birini seçmek zorunda kalacaklar ve onun da Amour olduğuna şüphe yok.

6. War Witch (Kanada)
7. Sister (İsviçre)
8. The Deep (İzlanda)
9. Beyond the Hills (Romanya)

***

Tahminlerime göre 2 veya daha üzeri adaylık alacak filmler

  • 12 – Lincoln
  • 10 – Les Miserables
  • 8 – Django Unchained, Zero Dark Thirty
  • 5 – Argo, Life of Pi, Silver Linings Playbook, Skyfall
  • 4 – Beasts of the Southern Wild, The Master
  • 3 – Anna Karenina
  • 2 – Amour, The Avengers, Brave, Cloud Atlas, The Hobbit: An Unexpected Journey, The Impossible, Moonrise Kingdom, The Sessions
YARIN: 10 Olası Sürpriz, Gold Diggers'dan Son Tahminler

Yazar Hakkında

1990 doğumlu. İkizler. Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünde okudu. Mesleğini sevemeyince Finans Mühendisliği ve Risk Yönetimi'ne zıplayıp Imperial College ve UCL'de gerekli eğitimlerini tamamladı. Şu an King's College London'da Film Studies masterı yapıyor. Closet kapağını kırdığından beri keyfi yerinde. Çok konuşur, çok çalışır. Artık markasının kutsal tanımamak olduğunu da çözdü. Drag Race tutkunu. Ödül sezonuna bağımlı. Her türlü fobi ve ayrımcılık da bünyesinde kaşıntı yapıyor.

Benzer yazılar

Yanıt verin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.