Oscar Rehberi ’20: En İyi Prodüksiyon Tasarımı

Oscar Rehberi ’20: En İyi Prodüksiyon Tasarımı

Dün zamanı iyi planlayamadığım için istemsiz ara verdiğim Oscar Rehberi serisine bugün prodüksiyon tasarımı dalı ile kaldığımız yerden devam ediyoruz. Ne kadar büyük set, o kadar altın heykelcik mantığıyla işleyen dalda son senelerde hep Once Upon a Time in Hollywood, Black Panther, Lincoln ve buna benzer göz boyayan prodüksiyonlar ödüllenir oldu. Bu yıl da zannediyorum ki yarışın genelini eli boş geçirecek Mank’e kemik atmak üzere bu kategoriyi kullanacak Akademi. Çünkü dalın hakikaten en uğraşlı, en çok para harcanmış setleri Fincher’ın filmine ait gibi gözüküyor.

ADG (Sanat Yönetmenleri Birliği), her ne kadar The Father’ı aday etmemiş olsa da News of the World’ü kimsenin umursamaması, Ma Rainey’s Black Bottom’ın bir tiyatro sahnesinden farksızlığı ve Tenet’in de tabir-i caizse son on yılın en kötü filmlerinden biri olarak kabul görmesi bu mütevazi yapımı alternatif pozisyonuna itiyor. Yalnız Tenet özelinde, Nathan Crowley’nin altıda sıfırlık Oscar karnesi üzerinden belki pandemi olmasa doğru bir kampanyayla ödülü sağabilirlermiş onu fark ettim. İlerleyen yıllarda Crowley – Nolan iş birliğinin bu kategoride zaferle sonuçlanması için uğraş verilecektir, eminim.

Bunun haricinde, ADG ödüllerini dağıtmak için 10 Nisan’ı bekliyor olsa da bu sene kurulan Set Dekoratörleri Birliği’nin de Mank’i dönem filmleri, Tenet’i de bilimkurgu/fantastik yapımlar arasında ödüllendirdiğini not düşeyim. The Father ise hiç aday edilmemiş ve çağdaş filmler arasından Promising Young Woman galip gelmişti. Durumlar böyle işte efendim. Heyecanı olmayan dallardan başlayarak tahminlerim konusunda biraz daha zaman kazanmaya çalışma çabalarım devam ederken Mank’in de ödülleneceğinin müjdesini verip sıramızı savdık. Yarın görüşürüz diyerek dönüyorum pembiş fantezi dünyama…

KAZANACAK
Mank

KAZANABİLİR
The Father

KAZANMALI
Mank

ADAY OLMALIYDI
I’m Thinking of Ending Things


THE FATHER

PETER FRANCIS: İlk Oscar adaylığı.

CATHY FEATHERSTONE: İlk Oscar adaylığı.

MA RAINEY’S BLACK BOTTOM

MARK RICKER: İlk Oscar adaylığı.

KAREN O’HARA: Üçüncü Oscar adaylığı. Bir Oscar’ı var.

  • 2010: Alice in Wonderland (KAZANDI)
  • 1986: The Color of Money (A Room with a View kazandı.)

DIANE STOUGHTON: İlk Oscar adaylığı.

Mank

MANK

DONALD GRAHAM BURT: İkinci Oscar adaylığı. Bir Oscar’ı var.

  • 2008: The Curious Case of Benjamin Button (KAZANDI)

JAN PASCALE: İkinci Oscar adaylığı. Hiç Oscar’ı yok.

  • 2005: Good Night, and Good Luck (Memoirs of a Geisha kazandı.)

NEWS OF THE WORLD

DAVID CRANK: İlk Oscar adaylığı.

ELIZABETH KEENAN: İlk Oscar adaylığı.

TENET

NATHAN CROWLEY: Altıncı Oscar adaylığı. Hiç Oscar’ı yok.

  • 2018: First Man (Black Panther kazandı.)
  • 2017: Dunkirk (The Shape of Water kazandı.)
  • 2014: Interstellar (The Grand Budapest Hotel kazandı.)
  • 2008: The Dark Knight (The Curious Case of Benjamin Button kazandı.)
  • 2006: The Prestige (Pan’s Labyrinth kazandı.)

KATHY LUCAS: İkinci Oscar adaylığı. Hiç Oscar’ı yok.

  • 2018: First Man (Black Panther kazandı.)

Yazar Hakkında

1990 doğumlu. İkizler. Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünde okudu. Mesleğini sevemeyince Finans Mühendisliği ve Risk Yönetimi'ne zıplayıp Imperial College ve UCL'de gerekli eğitimlerini tamamladı. Şu an King's College London'da Film Studies masterı yapıyor. Closet kapağını kırdığından beri keyfi yerinde. Çok konuşur, çok çalışır. Artık markasının kutsal tanımamak olduğunu da çözdü. Drag Race tutkunu. Ödül sezonuna bağımlı. Her türlü fobi ve ayrımcılık da bünyesinde kaşıntı yapıyor.

Benzer yazılar

Yanıt verin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.