83. Akademi Ödülleri – Aday Tahminleri: Part II

83. Akademi Ödülleri – Aday Tahminleri: Part II

Tahminlerimizin ikinci aşamasına hepiniz hoşgeldiniz. Bugün ana dallara biraz daha yakınız. Yardımcı oyuncu kategorileri, 4 önemli teknik dal ve yabancı film adaylarını tahmin edeceğiz. Aynı şeyi tekrarlamak istiyorum: Lütfen sizler de tahminlerinizi bizimle paylaşın! Şimdi lafı fazla uzatmadan konuya giriyorum….

Christian Bale, Geoffrey Rush, Mark Ruffalo, Jeremy Renner ve Andrew Garfield

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU
Açıkçası bu sene En İyi Kadın Oyuncu dalı haricinde çok renkli bir yarış yok. Kıyasıya rekabetin olduğu dallarda beklenilen niteliklerde birileri mevcut değil. Geçtiğimiz sene Christoph Waltz ve Mo’Nique‘in ödülleri aylar öncesinden belli olmuştu. Biz sadece Oscar gecesi formalite icabı kazananın adının açıklanmasını beklemiştik. Süprizlere açık olması mı yoksa favorinin aylar öncesinden belli olması mı sizi daha mutlu eder bilemiyorum. Ama şu da var ki bu yılki yardımcı oyuncu kategorilerinde bizi şoka uğratacak birşeyin olması mümkün değil.

1. Christian Bale, The Fighter
2. Geoffrey Rush, The King’s Speech
3. Mark Ruffalo, The Kids Are All Right
4. Jeremy Renner, The Town
5. Andrew Garfield, The Social Network

Christian Bale ve Geoffrey Rush açık ara bu yılın favorileri. Ödülü Bale‘ın alacağı da şimdiden belli. Hala Geoffrey Rush‘ın alabileceğini düşünenler var gerçi. Tabi ben Rush daha önce bir Oscar aldığı için bu düşünceyi bir hayal olarak görüyorum. Üstelik Christian Bale‘ın artık önemli bir ödülle mükafatlandırılma zamanı geldi de geçiyor… Mark Ruffalo iki favoriden sonra adaylığı cepte olan ilk isim. Jeremy Renner da sezona zayıf başlamış olmasına rağmen Critics’ Choice, SAG ve Altın Küre adaylığı aldığı için radar yakalanmış durumda. İlk 5’in yeri kesin olmayan tek ismi var ki, o da Andrew Garfield. The Social Network‘de Eduardo Saverin’i canlandıran Garfield ne yazık ki Oyuncular Birliği’nden (SAG) adaylık alamadı. İşte bu da onun ihtimallerinin düşmesine sebep oluyor.

6. John Hawkes, Winter’s Bone
7. Sam Rockwell, Conviction
8. Matt Damon, True Grit

Beşinciliği doldurmak üzere en uygun aday SAG’den adaylık alan John Hawkes‘mış gibi duruyor. Yalnız Winter’s Bone‘un oldukça küçük bir film olması onun da oy sayısını etkileyebilir. Gerçi aldığımız duyumlara göre filmi izleyen Akademi üyeleri Winter’s Bone‘a hayran kalmış ama bu işler belli olmaz. Sam Rockwell ise sadece Critics’ Choice adaylığı olmasına rağmen yarışı hala terk etmedi. Alternatif adaylar arasında önerdiğim son isim önemli ödüllerden hiçbirine aday olmamasına rağmen Matt Damon. Peki neden? Çünkü filmi çok sevdiler, çünkü Damon geçen sene Invictus‘la aday olduğu için hala hatırlarında, çünkü bazen SAG-Critics’ Choice-Altın Küre üçlüsünün ne dediği önemli olmayabilir.

9. Bill Murray, Get Low
10. Ed Harris, The Way Back
11. Michael Douglas, Wall Street: Money Never Sleeps
12. Pete Postlethwaite, The Town

Uzak ihtimaller arasında ise Bill Murray, Ed Harris ve Michael Douglas gibi üç veteranı sayacağım. Murray ve Harris‘in beğenildiği bir gerçek. Douglas ise seneler önce Oscar aldığı filmin devamıyla geri dönüş yaptı. Eğer ki kanseri daha yeni atlatan aktörü onurlandırmak isterlerse bir şekilde bu dalda kendini gösterebilir. Yakın zamanda kaybettiğimiz Pete Postlethwaite ise aldığı BAFTA adaylığıyla ivme kazandı.

Amy Adams, Jacki Weaver, Melissa Leo, Helena Bonham Carter ve Hailee Steinfeld

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
Oyuncu ödülleri arasında hala kimin kazanacağı belli olmayan dal yardımcı kadın oyuncu dalı. Kadın oyuncu kategorisinde bile 2 favori arasında herkes gidip geliyor ama burası tam bir karmaşa. Aday olan herkes kazanabilir! Eğer Mila Kunis aday olursa onun şansı yok, orası ayrı.

1. Amy Adams, The Fighter
2. Melissa Leo, The Fighter
3. Helena Bonham Carter, The King’s Speech
4. Jacki Weaver, Animal Kingdom
5. Hailee Steinfeld, True Grit

Belki biraz çılgınca olacak ama ben bu dalın favorisi olarak Amy Adams‘ı görüyorum. “Critics Choice ve Altın Küre Melissa Leo‘ya gitti, ne diyorsun sen?” diyebilirsiniz. Doğru ama Leo BAFTA adaylığı almadı! Tamam BAFTA’nın çılgın bir grup olduğunu hep söylüyoruz ama son yıllarda oyunculuk kategorilerinde Akademi’yle öyle benzerlikler gösteriyorlar ki onları dikkate almadan edemeyeceğim. Üstelik Adams aday olursa bu üçüncü adaylığı olacak! Artık onun da Oscarlanma zamanı gelmedi mi? Bu iki isimden sonra doğal olarak 4’te 4 (BAFTA, SAG, Critics Choice ve Altın Küre) adaylık alan Helena Bonham Carter‘ın ismini veriyorum. Birincisi Carter tüm çılgınlığına rağmen çok sevilen bir aktris. İkincisi The King’s Speech kesinlikle Akademi üyelerinin ağzına layık. Hatta ödülü bile ona verebilirler. SAG adaylığı alamayınca adeta şaşkına döndüğümüz Jacki Weaver listemin dördüncü sırasında. Benim bu seneki favorim bu arada, eklemeden edemeyeceğim. Ve tabi Hailee Steinfeld. Eğer aday olursa ödülü alabilir bir kere bunu söyleyeyim. Ama oylarının kadın oyuncu dalında da verilmesiyle bir bölünme söz konusu olabilir. Çünkü Steinfeld her ne kadar yapımcı firma tarafından bu dalda pazarlansa da filmin başrolü. Akademi daha önce Keisha Castle-Hughes ve Kate Winslet örneklerinde bize yapımcı firmalarının kategorizasyonlarını dikkate almadığını göstermişti.

6. Mila Kunis, Black Swan
7. Barbara Hershey, Black Swan
8. Dianne Wiest, Rabbit Hole

Eğer ki Steinfeld‘in oyları bölünür ya da direk kadın oyuncu dalında aday edilirse bu boşluktan yararlanmaya en müsait isim Mila Kunis. BAFTA haricinde her yerden adaylık aldı. Üstelik SAG adaylığını duyunca herkes ciddi anlamda şaşırmıştı ama şu an pek çok tahmin listesinde adını görmeniz mümkün. Filmin başarılı yıldızlarından bir diğeri Barbara Hershey de bu filmle aday olursa ikinci Oscar adaylığını almış olacak. Ben Kunis varken ona pek şans tanımıyorum ama neden olmasın? Ve Dianne Wiest. Sezon boyunca görmezden gelinmesine bir türlü anlam veremediğim Dianne Wiest. Baya iyimser bir tahmin olur ama aday olursa en çok ben sevinirim.

9. Miranda Richardson, Made in Dagenham
10. Juliette Lewis, Conviction
11. Olivia Williams, The Ghost Writer

Uzak ihtimaller olarak önerdiğim isimler ise şunlar: Sezon başında epey destekçisi olmasına rağmen sadece anavatanı İngiltere’den BAFTA adaylığı alan Miranda Richardson, Conviction‘ın bana göre en iyi performansını veren Juliette Lewis ve Akademi üyelerinin çok sevdiği söylenen The Ghost Writer‘ın yıldızı Olivia Williams.

 

127 Hours, The Social Network, Black Swan, True Grit ve Inception

EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ
Oscarla ilgili söylenen birşey vardır, eğer bir film görüntü yönetmenliği adaylığı alamadıysa En İyi Film seçilemez. Hemen açıklama getirelim: Yalan! Gayet böyle birşey mümkün. Hatta filmin görüntü yönetimi ödülünü almasına bile gerek yok. Bu tamamen kurgu dalıyla alakalı bir istatistik, sinematografiyle o kadar da alakası yok.

1. Inception, Wally Pfister
2. Black Swan, Matthew Libatique
3. True Grit, Roger Deakins
4. 127 Hours, Anthony Dod Mantle & Enrique Chediak
5. The Social Network, Jeff Cronenwerth

Neyse. Biz tahminlerimize geçersek… Amerikan Görüntü Yönetmenleri Birliği bu seneki adaylarının Wally Pfister, Matthew Libatique, Roger Deakins, Jeff Cronenwerth ve Danny Cohen olduğunu açıklamıştı. Ben bu seriyi bir şekilde bozacağım. Şimdi sezonun en çok görüntü yönetmeni ödülünü alan filmleri Black Swan ve Inception. Zaten onların adaylığına kesin gözüyle bakıyorum. Roger Deakins Akademi’nin fazlasıyla sevdiği bir görüntü yönetmeni. Bugüne kadar 8 kez Oscar’a aday olmuş ama ne yazık ki ödüle hiç kavuşamamış. Ben yine aday edip ödül vermeyeceklerini düşünmekteyim. The Social Network ise tıpkı ses dallarında olduğu gibi sezonun en iyi filmlerinden biri olması sebebiyle aday olur gibi geliyor. Fincher filmlerinin klasik karanlık atmosferi The Social Network‘de de mevcut ne de olsa. Bir de 127 Hours aday olacak diyorum ki bence şansı Fincher‘ın filminden daha yüksek.

6. The King’s Speech, Danny Cohen
7. Shutter Island, Robert Richardson

Adaylığa alternatif olarak önerdiğim filmler The King’s Speech ve Shutter Island. ASC (American Society of Cinematographers) zaten Danny Cohen‘i aday ederek bize ipucu verdi. Yalnız bu birazcık ASC’nin yılın en iyi görüntü yönetmenlerini değil de yılın en iyi filmlerini bir arada toplama hevesiyle ortaya çıkmış bir adaylık gibi gözüktüğü için ben alternatifler listeme yerleştirdim. Ve tabi Shutter Island. Scorsese‘nin son filminin hatırlanabileceği birkaç daldan biri burası. Umuyorum bizi şaşırtırlar.

8. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I, Eduardo Serra
9. The Fighter, Hoyte van Hoytema
10. I Am Love, Yorick Le Sux

Ve oldukça uzak ihtimaller… Harry Potter geçen sene Bruno Delbonnel’in Harry Potter and the Half-Blood Prince‘daki işiyle aday olmuştu. Bu sene de listeye almakta yarar var. The Fighter görüntü yönetmenliği açısından kaliteyi değil bulanıklığı amaçlayan bir film. Eğer hoşlarına giderse neden olmasın diyorum. I Am Love ise çok küçük bir film ama cidden sinematografisi çok güçlü bir yapım. İlla ki oy veren birileri olacaktır.

The King's Speech, Black Swan, 127 Hours, The Social Network ve Inception

EN İYİ KURGU
Görüntü yönetimi dalında da söylediğim gibi kurgu ödülü hakikaten çok önemli. Eğer bir film bu dalda adaylık alamadıysa En İyi Film ödülünü almasının mümkünatı yok. O yüzden şu an yarışın en önemli 4 filmi olan The Social Network, The King’s Speech, The Fighter ve Black Swan‘in bu dalda bir adaylığa kesinlikle ihtiyacı var!

1. Inception, Lee Smith
2. Black Swan, Andrew Weisblum
3. The Social Network, Kirk Baxter & Angus Wall
4. 127 Hours, Jon Harris
5. The King’s Speech, Tariq Anwar

Inception‘ın şimdilik ödülü alacağını düşünsem de Akademi üyeleri bizi şaşırtabilir. Hala Inception‘ı ne kadar sevip sevmediklerini bilmiyoruz. Tamam belki sırf Christopher Nolan için En İyi Film dalı 5’ten 10’a çıkartılmış gibi duruyor olabilir, ama gerçekçi olalım. Akademi hiçbir zaman bu tarz filmleri sevmedi, sevemedi. Yine de Inception‘ın adaylığı kesin görüyorum. Kurgu harikaları olarak Black Swan ve 127 Hours da listede olacak bana göre. 127 Hours Eddie adaylığı alamadı (Önemli bir birliğin En İyi Kurgu ödülü); ama filmin hakikaten kurgusu üzerine kurulu olduğunu göz ardı edemiyorum. The Social Network de bana göre kurgu adaylığını hak eden bir film. Üstelik film çok seviliyor ve En İyi Film ödülünü alması bekleniyor. Bu dalda aday olmaması söz konusu bile değil. Geriye ise tek bir adaylık kalıyor ki ben bunun için The King’s Speech ve The Fighter arasında seçim yaptım. İkisinin de aday olması mümkün. Yalnız ben tercihimi The King’s Speech‘den yana kullanacağım.

6. The Fighter, Pamela Martin
7. Shutter Island, Thelma Schoonmaker
8. Scott Pilgrim vs. The World, Jonathan Amos & Paul Machliss

İlk 5’e alternatif olarak önerdiğim filmler ise şu şekilde: The Fighter; çünkü film beğenildi. Yani burada aday olması filmin kurgu konusunda ne kadar başarılı olup olmadığına bağlı değil. Ben The Social Network‘ün elinden En İyi Film ödülünü kapabilecek tek filmin The Fighter olduğunu düşünüyorum. Tabi bu benim fikrim değil de olası gördüğüm durum. Bunun açıklamasını yarın En İyi Film dalı tahminlerimde yaparım. Bir diğer alternatif Shutter Island. Akademi tarafından görmezden gelinecek olmasını hala hazmedememekteyim. Ama aday olmayı en çok hak ettiği dallardan biri burası. Umarım süpriz yapar. Ve son olarak Scott Pilgrim vs. The World… Biliyorum uçuk bir alternatif ama ben yine de listemde bulunmasını istiyorum.

9. True Grit, Roderick Jaynes
10. The Town, Dylan Tichenor

Son olarak True Grit ve The Town‘ı listemin son sıralarına ekledim. Çok çok uzak ihtimaller… Tabi True Grit eğer çok sevildiyse En İyi Kurgu dalında görmemiz mümkün. The Town ise hiç gerçekleşmeyecek bir hayal kadar uzak adaylığa.

Alice in Wonderland, Inception, True Grit, Black Swan ve The King's Speech

EN İYİ SANAT YÖNETİMİ
Bu sene sanat yönetimi dalı ciddi anlamda iddialı filmlerin yarışına tanık oluyor. Bu sene için belki tek bir film oturup 8-10 ödül süpürmeyecek orası kesin ama The King’s Speech, Black Swan, True Grit, Inception ve The Social Network neredeyse her dalda aday olmaya müsait filmler. Eğer Akademi de eleştirmenler kadar bu filmleri sevdiyse bence hepsinden çokça sayıda adaylık görmemiz mümkün.

1. Inception; Guy Hendrix Days, Lisa Chugg, Paul Healy ve Douglas A. Mowat
2. Black Swan; Theresa DePrez ve Tora Peterson
3. Alice in Wonderland; Robert Stromberg, Karen O’Hara ve Peter Young
4. True Grit; Jess Gonchor ve Nancy Haigh
5. The King’s Speech; Eve Stewart ve Judy Farr

Inception bana kalırsa bu ödülü alması gereken film. Sanat yönetimi dalında aday olamadığını düşünemiyorum bile. O yüzden listemin zirvesinde. Black Swan ise çok kuşkulu olmama rağmen listemde ikinci sıraya koyduğum film oldu. Açıkçası Black Swan‘in bu dalda diğer filmler kadar iyi olmadığını düşünüyorum ama Sanat Yönetmenleri Birliği’nden adaylığını almış durumda. Üstüne üstlük pek çok eleştirmen ödülünde de sanat yönetimi dalının vazgeçilmez adaylarından biri oldu. Alice in Wonderland yine adaylığından hiç şüphe etmediğim bir film olarak listede yerini alıyor. Bence kostüm tasarımı ve sanat yönetimi dallarında ödülü alması bile mümkün olabilir. True Grit ve The King’s Speech ise ilk 5’i tamamlayacağını düşündüğüm filmler. The King’s Speech ‘in yukarıda paylaştığım resmindeki oda için bile bu adaylığı alması gerekiyor.

6. Shutter Island; Dante Ferretti ve Francesca Lo Schiavo
7. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I; Stuart Craig ve Stephenie McMillan

Alternatiflerim Shutter Island ve Harry Potter. İkisi de ciddi anlamda başarılı ve aday olurlarsa kimsenin de “Neden buradalar?” demeyeceği türden filmler. Her iki film de ADG’den (Art Directors Guild-Sanat Yönetmenleri Birliği) adaylık almış durumda.

8. Tron: Legacy; Darren Gilford ve Lin MacDonald
9. The Ghost Writer; Bernhard Henrich ve Albrecht Konrad
10. The Social Network; Donald Graham Burt ve Victor J. Zolfo
11. Get Low; Geoffrey Kirkland ve Patrick Cassidy

Uzak ihtimaller olarak ise Tron: Legacy ve Get Low gibi tahmin edebilir filmlerin yanı sıra The Social Network ve The Ghost Writer diyorum. The Social Network fazlasıyla sevilmesi sebebiyle abartılıp bu dalda ağırlanabilir, şaşırmayız. The Ghost Writer da aynı şekilde sevilen filmlerden biri. Oscar kampanyaları için çok geç kaldılar ama Akademi’nin Roman Polanski‘yi The Pianist ile nasıl ödüllendirdiğini de lütfen unutmayalım. Bu insanlar Polanski‘yi seviyorlar. Filmin en başarılı yanlarından birinin de prodüksiyon tasarımı olduğunu düşünürsek neden olmasın?

True Grit, The Tempest, Alice in Wonderland, Black Swan ve The King's Speech

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI
Kostüm tasarımı kategorisi genelde yarışın dışında olan filmlerin ödüllendirildiği bir daldır. Yani bu dalda Benjamin Button, Dreamgirls ya da Atonement gibi ana dallarda iddiası olan filmlerin galibiyetine şahit olmak son yıllarda epey zorlaştı. Daha iyi anlamanız için isterseniz sizlere son 5 yılın kazananlarını sunayım: Memoirs of a Geisha, Marie Antoinette, Elizabeth: The Golden Age, The Duchess ve The Young Victoria.

1. Alice in Wonderland, Colleen Atwood
2. The King’s Speech, Jenny Beavan
3. True Grit, Mary Zophres
4. Black Swan, Amy Westcott
5. The Tempest, Sandy Powell

Bu sene son 10 yılın en önemli iki kostüm tasarımcısından biri olan Colleen Atwood yarışı önde götürüyormuş gibi gözüküyor. En yakın takipçisi ise yılın ender dönem filmlerinden biri olan The King’s Speech. Bu sene yarışta kabarık etekli kadınlar olmayacak. Ya da 17. yüzyılda geçen bir aşk hikayesi de. O yüzden işler birazcık kızışmış durumda. Bu da demek oluyorki sonunda çağdaş çizgilere sahip olan filmler de bu listeye girebilecekler. Black Swan bu çağdaş film kontenjanından ilk 5’e dalacakmış gibi duruyor. True Grit ise iddialı kostümleriyle bu dalın önemli aday adaylarından biri. Ve son olarak The Tempest diyorum ki film ne kadar rezalet eleştiriler almış olursa olsun Sandy Powell gibi bu ödüle 8 kere aday olmuş 3 kere de Oscar almış bir bayanın ellerinden çıkma. Asıl aday olmazsa şaşırın!

6. Made in Dagenham, Louise Stjernsward
7. Tron: Legacy, Michael Wilkinson ve Christine Bieselin Clark
8. Get Low, Julie Weiss

Alternatif filmler olarak ise özellikle Made in Dagenham‘ın adını anmakta yarar var. Made in Dagenham sezona oldukça iddialı girmişti. Sally Hawkins ve Miranda Richardson‘ın da bulunduğu başarılı ekibiyle birkaç dalda aday olacağı düşünülmekteydi. Ama film beklediği etkiyi yaratmadı. O yüzden bu dal Made in Dagenham‘ın bir şekilde hatırlanması için güzel bir fırsat olabilir. Tron: Legacy de farklı bir konsepte sahip. Ben birkaç dalda boy göstereceğinden eminim bu devam filminin. Ancak kostüm tasarımı o dallardan biri mi emin değilim. Ve Get Low… Alternatifler arasında ciddi desteğe ihtiyacı olan bir film. Yine de kostümleri Frida ve Twelve Monkeys‘in Oscar adayı tasarımcısı Julie Weiss tarafından tasarlanmış. Weiss‘in ilk 2 adaylığı arasında 7 senelik bir fark vardı ve son adaylığından bu yana yine 7 sene geçmiş durumda, bu da dipnot olsun.

9. Robin Hood, Janty Yates
10. Shutter Island, Sandy Powell
11. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I, Jany Temime

Robin Hood uzak ihtimaller listemde duruyor ama nedense pek ihtimal vermiyorum. Geçen sene pek çok dalda aday olacağını düşünüyorduk ama mümkünatı yok artık. Shutter Island ciddi anlamda başarılı ama her dalda tekrarladığım gibi filmi tüm sezon boyunca görmezden geldiler. Çok büyük beklentiler içerisine girmemek lazım. Ve Harry Potter serisinin yeni filmi var. Ben büyük finalde yani 8. filmde daha fazla Oscar adaylığı alabileceğini düşündüğümden pek de ihtimal vermesem de listeme ekledim. İlk film aday olmuştu bu arada kostüm tasarımını, bilginiz olsun.

YABANCI DİLDE EN İYİ FİLM
Yabancı Dilde En İyi Film dalı Akademi’nin yine çok özgün seçimler yaptığı bir dal. Geçtiğimiz senelerdeki finalist listelerinde karşılaştığımız şokları bir kenara atın bu sene bile favorilerden Of Gods and Monsters‘ı listede göremedik. Diğer dallardan farklı bir oylama sistemi olmasına da dikkat çekmek lazım. Açıklanan finalist listesindeki 6 film gönüllülerden oluşan Akademi üyeleri tarafından seçilirken, geriye kalan 3 film ise bir komite tarafından belirleniyor. Bu seneki son 9’da biz yine yokuz. Umuyorum ilerleyen senelerde Nuri Bilge Ceylan‘ın Three Monkeys ile ulaştığı başarı tekrarlanır.

1. In a Better World (Danimarka)
2. Incendies (Kanada)
3. Meksika (Biutiful)
4. Life, above All (Güney Afrika)
5. Dogtooth (Yunanistan)

Buradaki filmlerden hiçbirini izleyemediğim için genel duruma bakarak tahminlerimi yapacağım. In a Better World, Altın Küre alarak dikkatleri üzerine çekti. Söylenene göre film oldukça başarılıymış. Danimarka’nın en ünlü yönetmeni Susanne Bier tarafından yönetilmiş olmasının da ayrı bir önemi var. Çünkü Hollywood kendisini iyi tanıyor. Incendies sezon boyunca pek çok ödüle aday oldu. Adının bu kadar çok zikredilmiş olması elbetki ilgileri üzerine çekecektir. Biutiful ise ünlü yönetmen Alejandro Gonzalez Inarritu‘nun son filmi. Eğer aday olamazsa üzülecek çok insan var. Life, above All da tıpkı Incendies gibi sezon boyunca adı geçen filmlerden biriydi. Çok iyi olduğu ve bu dalda yer alması gerektiği söyleniyor. Dogtooth beklenmedik bir şekilde son 9’a kalmış olsa da (çünkü Akademi’nin seveceği pek düşünülmüyordu) bence aday olabilir.

6. Outside the Law (Cezayir)
7. Confessions (Japonya)
8. Even the Rain (İspanya)
9. Simple Simon (İsveç)

Geriye kalan filmlerden ise Outside the Law ilk 5’e girmesi en muhtemel. Japonya ve İspanya’nın yabancı film aday adayları ise basına düşen bilgiye göre çok beğenilmiş. Salı gününe kadar belirsiz kalacak aslına bakarsanız. Belki ilk 5 için önerdiğim filmlerden sadece biri bile aday olabilir. Şaşırtmaya müsait bir dal.

Yarın: Film, yönetmen, erkek oyuncu, kadın oyuncu, özgün senaryo, uyarlama senaryo, animasyon

Yazar Hakkında

1990 doğumlu. İkizler. Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünde okudu. Mesleğini sevemeyince Finans Mühendisliği ve Risk Yönetimi yüksek lisansı için Imperial College'a başladı. Şimdi de University College London'da doktora yapıyor. Varı yoğu ödül sezonu. Evham ve düzen göbek adı. Çok konuşur, çok çalışır. Azıcık dili sivri. Mizah tutkunu. Gastronomik sevdaları için dağları delecek kadar gözü kara.

Benzer yazılar

Yanıt verin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir