Altın Küre Kazanan Tahminleri ’17: Film

Altın Küre Kazanan Tahminleri ’17: Film

Dün televizyon tahminlerimle Altın Küre heyecanının Oscar Boy ayağındaki startını verdim. Bugün daha da etli kategorilere, asıl ilgi alanımız, film tarafına geçme zamanı. Âdet olduğu üzere 75. Altın Küre Ödül Töreni’ni 7 Ocak Pazar gecesi Fox Life’dan izleyebileceğinizi hatırlatayım. Eğer evinizde D-Smart, Tivibu, TV+ ya da Kablo TV yok ise USTVNow‘a basitçe üye olup ücretsiz olarak Amerikan yayıncısı NBC üzerinden takip edebilirsiniz. Şimdi kemerlerimizi bağlayalım ve azıcık ucundan risk aldığım film tahminlerim için uçuşa geçelim. Buyursunlar:

The Shape of Water

FİLM (Drama)

Ben online olarak Oscar takibi yapmaya başladığım günden beri Altın Küre’nin drama dalına bu kadar büyük bir gelirsizlikle girdiğimiz bir yıl hatırlamıyorum. Aday yapımlardan Call Me by Your Name haricinde herhangi birinin ödülü alabileceği ve hiç kimsenin de sürpriz iddiasında bulunamayacağı bir manzara var önümüzde. Dunkirk’e olan sevdalarını Mark Rylance’ı aday ederek göstermedikleri için Nolan’ı bir adım geride gördüğümü de itiraf etmeliyim ama. Yalnız The Shape of Water, Three Billboards ve The Post film, yönetmen, oyunculuk, senaryo, müzik dallarında hep birlikte yarıştığından sanki Hollywood Yabancı Basın Birliği (HFPA) bu üçlüden birine kayacakmış gibi hissediyorum. The Post, daha evvel Spotlight’ı ödüllendirmedikleri için sözde gazeteci olmaları adına olası bir tercih. Fakat filmin yeteri kadar tanıtımı yapılmadığı gibi, genel bir tepkisizlik ve omuz silken bir tavır var sanki sektörde. The Shape of Water ve Three Billboards’un momentumu Spielberg’in Trump taşlamasından daha yüksek momentumlara sahip. Bilhassa Del Toro filmini izletebilmek için ciddi bir PR çalışmasıyla köşe bucak dolanıyor. Ben de ilgilenilmeyi ve şımartılmayı pek seven HFPA’in Del Toro’nun filmine ödül vereceğini düşünüyorum. Ne de olsa tür sinemasını mükafatlandırmaktan asla çekinmeyen bir kurum.
Kazanacak: The Shape of Water | Hiç de emin değilim ama: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri


Timothee Chalamet (Call Me by Your Name)

ERKEK OYUNCU (Drama)

Nasıl kazanacak Chalamet, fanboyluğun bu kadar mı gözünü kör etti diyebilirsiniz pekâlâ. Fakat zamanında HFPA tarafından kutsanmış Joe Wright’ın yeni filmi Darkest Hour dikkatinizi çektiyse sadece bu dala sızabildi. Ve bu da yetmezmiş gibi Oldman’ın yakın tarihten Altın Küre ile ilgili pek talihsiz açıklamaları mevcut. Bu tür demeçlerin pek umursanmadığı düşünülse de Akademi’nin bile iş sevmediği oyunculara (Bill Murray, Eddie Murphy, Sylvester Stallone) geldiğinde ne kadar seçici davrandığını gayet iyi biliyoruz. Dolayısıyla Oldman’ın bu demeçleri oyların, en azından bir kısmının, başka bir adrese yönelmesine yol açabilir. Chalamet de şu durumda en mantıklı alternatif. Yalnız Tom Hanks iddiasında bulunan ve uzunca bir süredir ünlü aktörü sahneye taşımayan HFPA’in sürpriz yapabileceğini savunanlar da yok değil. 
Kazanacak: 
Timothée Chalamet (Call Me by Your Name) | Zzzzz: Gary Oldman (Darkest Hour)


Frances McDormand (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)

KADIN OYUNCU (Drama)

Frances McDormand’ın bundan önce aldığı Fargo ve Olive Kitteridge adaylıklarında ödülü Madonna ile Maggie Gyllenhaal’a kaptırması, HFPA canımız Frances’ı sevmiyor mu gibi bir izlenim yaratmış. Bunu epey normal karşılamakla birlikte meselenin sevgisizlik değil, ilgisizlik olduğunu düşünüyorum. Aldıkları parfümler için Nocturnal Animals’a tonla adaylık veren, o da yetmezmiş gibi Aaron Taylor-Johnson’ın komedi soslu performansına galibiyet tattıran bir oda dolusu gazeteciden bahsediyoruz neticede. Yalnız burada, daha tartışılamaz bir anlatı var. McDormand, yılın en beğenilen filmlerinden birinde oldukça köşeli ve akılda kalıcı bir karaktere can veriyor. Sally Hawkins ile Meryl Streep’i de tamamen hiçe saymış değilim. Yalnız Hawkins bu kadar kısa sürede ikinci bir Altın Küre’ye kavuşacak kadar seviliyor mu (hatırlarsanız Happy-Go-Lucky ile ödül almıştı) sorusu kafamı karıştırıyor. Meryl Streep de hiç olmadığı kadar sessiz bu sezon. Halbuki daha agresif bir kampanyayla çalışsa dördüncü Oscar anlatısını kolaylıkla oluşturabileceği bir materyal var elinde. 
Kazanacak: 
Frances McDormand (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) | She knew?: Sally Hawkins (The Shape of Water)


Lady Bird

FİLM (Komedi/Müzikal)

Bilin bakalım bu kategoride senaryo adaylığı çıkaran tek film hangisi? Lady Bird! Adaylar açıklanmadan evvel Get Out’un HFPA tarafından pek de sevilmediğine dair bir dedikodu dolanıyordu zaten. Öyle ki kategoride yarışan The Greatest Showman bile bir müzikal olması sebebiyle özgün şarkı dalına da sızdığından Get Out’dan daha çok adaylığa sahip. Yani hiç düşünmeden Lady Bird tahmini yapıp, bir alternatif yaratma sevdasından uzaklaşmakta fayda var. Eğer ki kazanamazsa gecenin ve sezonun en büyük şoku olur. 
Kazanacak: 
Lady Bird | Bu ödül sezonu neden bu kadar uyduruk?: Get Out


James Franco (The Disaster Artist)

ERKEK OYUNCU (Komedi/Müzikal)

Yine sonucu çok belli bir kategori. Kimileri Hugh Jackman’ın (The Greatest Showman) bir sürpriz yapabileceğini söylemekte. Zaten müzikal oyuncularına pek bir hayranlık duyan Hollywood Yabancı Basın Birliği’nin böyle bir sonuçla karşımıza çıkabileceğine kimsenin itirazı yok. Fakat James Franco’nun filmini tanıtabilmek için canını dişine takarak mücadele ettiğini de unutmamak gerek. Kaldı ki ikinci nesil göçmenlerle dolu bir jürinin karşısında azıcık aklı karışmış Amerikan rüyası portresiyle The Disaster Artist’in ağız sulandırdığına da inanıyorum ben. 
Kazanacak: 
James Franco (The Disaster Artist) | Korkuyorum: Hugh Jackman (The Greatest Showman)


Saoirse Ronan (Lady Bird)

KADIN OYUNCU (Komedi/Müzikal)

Saoirse Ronan ve Margot Robbie mücadelesi kadın oyuncu yarışı hâlâ kesin bir sonuca sahip olmadığından eşsiz bir önem taşıyor. Büyük bir ihtimalle Altın Küre, Ronan’ın olacak. Fakat Robbie ödülü alırsa, I Tonya’yı gereğinden fazla seven Oscar tahmincilerine gün doğacak, bu kesin. Kağıt üzerinde düşünürseniz, ben Robbie’nin performansını kusurlu bulmama rağmen Ronan’ın oyunundan daha gösterişli. Üstelik sempatik, genç, güzel starlet havalarına da pek hakim. Filmin aynı zamanda yapımcısı olması sebebiyle ekstra efor sarf ediyor. Bu arada ilginç bir detay vereyim, bu ikiliyi önümüzdeki yıl, yine Oscarlar’da adını geçmesini beklediğimiz bir filmde, Mary Queen of Scots’da başrolleri paylaşırken izleyeceğiz. Artık hangisi ödülü alamazsa seneye şansını bir kez daha dener.
Kazanacak: 
Saoirse Ronan (Lady Bird) | Bunu buradan alın: Margot Robbie (I, Tonya)


Christopher Plummer (All the Money in the World)

YARDIMCI ERKEK OYUNCU

İşte burada birazcık çılgınlık yapmak istedim. HFPA yakın tarihte Lupita Nyong’o yerine Jennifer Lawrence, Mahershala Ali yerine Aaron Taylor-Johnson ödüllendirerek yardımcı oyuncu dallarında starlık mertebesinin ne kadar önemli olduğuna dikkat çekti. Dolayısıyla Willem Dafoe ve Sam Rockwell gibi meşhur karakter oyuncularının, Nyong’o ile Ali’den katbekat ünlü olmalarına rağmen Altın Küre yarışında anılacağına inanmakta güçlük çekiyorum. Diğer tarafta sürpriz bir şekilde adaylık verdikleri Christopher Plummer var. All the Money in the World’ü hepimizden önce izledikleri mesajını vermek üzere aday ettiklerini sanıyorduk; fakat gelen eleştirilerle Plummer’ın kariyerinin en iyi performanslarından birine imza attığını öğrendik. E neden olmasın? Fakat… Yine kampanya bazlı konuşacak olursak, Altın Küre’nin oylama yaptığı dönemde tüm sohbetlerin merkezinde Armie Hammer’ın olduğunu da unutmamak gerek. Call Me by Your Name’i Chalamet’yi ödüllendirerek geçiştirebilecekleri gibi Taylor-Johnson örneğinde olduğu gibi önemli olan iç güzellik değil dış güzellik de diyebilirler. 
Kazanacak: 
Christopher Plummer (All the Money in the World) | Hottie Alert: Armie Hammer (Call Me by Your Name)


Allison Janney (I, Tonya)

YARDIMCI KADIN OYUNCU

Allison Janney (7 Emmy) ve Laurie Metcalf (3 Emmy, 1 Tony) karşılaşması bu yılın en eğlenceli yarışlarından biri hiç şüphesiz. Akademi’nin New York bazlı üyelerini de hesaba katınca Metcalf’i sezondaki yarışta bir adım önde görmek mümkün. Fakat Janney’nin de ciddi bir televizyon geçmişi var ve beyaz perdeden beyaz ekrana (ya da tam tersi) bir transfer gerçekleştirdikleri hâlde HFPA’in nasıl kafayı yediğini gayet iyi biliyoruz. Üstelik kabul edelim, The West Wing sağolsun, Janney buranın “daha ünlü” yarısı. Ve bir odaya toplanıp beraber oy kullandıklarını da hesaba katarak, madem Saoirse Ronan’ı kadın oyuncu dalında ödüllendiriyoruz, Lady Bird’ü film dalında baş tacı ediyoruz, e bu kategorinin de galibi Allison Janney olsun diyebilirler. 
Kazanacak: 
Allison Janney (I, Tonya) | Burun farkıyla: Laurie Metcalf (Lady Bird)


Michelle Williams ve Ridley Scott (All the Money in the World)

YÖNETMEN

Bir çılgın risk alma imkânı daha! Bu sefer, filmini Kevin Spacey’nin skandalları ortaya çıktıktan sonra 36 saat içerisinde hızlıca karar alıp Christopher Plummer’ı devreye sokan ve gösterimine bir aydan az bir zaman kala tüm sahneleri yeniden çeken Ridley Scott’dan bahsediyoruz. Tıpkı Oscar’da olduğu gibi Ridley’nin geçmişte bir Altın Küre galibiyeti olmamış. Üstelik ne kadar usta olduğunu sıkça belirtiyor, prosesin zorluklarını gittiği her yerde basit bir şeymiş gibi dile getiriyor. O kadar harika bir anlatı ki, bence Oscar’a aday olursa Christopher Nolan ve Guillermo del Toro’nun da ocağına incir ağacı dikecek. Ve ne yalan söyleyeyim, alternatif olarak göstersem de sektörün Pan’s Labyrinth haricinde Del Toro’ya borçlu hissettiğini düşünmüyorum. Dolayısıyla sonuna kadar Ridley Scott tahminimi koruyacağım. Ve hatta Plummer konusunda yanılma ihtimalim olsa da Ridley Scott ihtimaline pek inandığımı da eklemek istiyorum. 
Kazanacak: 
Ridley Scott (All the Money in the World) | Almazsa tweet atabilir: Guillermo del Toro (The Shape of Water)


Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

SENARYO

Lady Bird tahminlerimle işin b*kunu mu çıkardım acaba? Ama hepsi HFPA’in suçu! Her’den Lost in Translation’a pek çok ilham verici seçimleri var geçmişte. Dolayısıyla Greta Gerwig’in de bu senaryo için sahneye çıkarılacak olması ihtimali bana çok uzak gelmiyor. Yalnız biz pek haberdar olmasak da Martin McDonagh, Broadway sağolsun, epey saygı gören ve tanınan bir isim. Üstelik bu senaryonun tüm vasatlığına rağmen bir Coenler esintisi taşıdığını da söyleyenler var. Halbuki denklemin içerisinden McDormand’ı çıkarsanız geriye bir şey kalmıyor ya neyse. İyisi mi ben son anda gelen ilhama güvenerek Three Billboards diyeyim. Ne de olsa yanılması bedava. 
Kazanacak:
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri | Çıkmadık candan…: Lady Bird


Phantom Thread

ÖZGÜN MÜZİK

Aman Umur, iyice saçmaladın diyebilirsiniz. Doğru düzgün adaylık alamamış Phantom Thread mi özgün müzik ödülünü kucaklayacak diye de çıkışabilirsiniz. Fakat bu kategoride All Is Lost gibi pek alakasız bir filmi hiç düşünmeden ödüllendirmiş, Hans Zimmer’a daha evvel iki kere hakkını teslim etmiş, Alexandre Desplat’yı bile The Painted Evil ile sahneye çağırmış HFPA. Sezonun en çok konuşulan besteleri de Jonny Greenwood’a aitken neden olmasın? Yalnız şunu da kabul etmem gerekiyor, aynı odada oy kullanıyorlar mantığına dönmek gerekirse, Dunkirk’ü geçiştirmek için bundan daha ideal bir pozisyon yok. 
Kazanacak:
Phantom Thread | Nolan fanboyları ağlamasın diye: Dunkirk


Mudbound

ÖZGÜN ŞARKI

Burada da tahmin yaparken biraz araştırmaya giriştim. HFPA belli ki önce kategoride yılın büyük, yarışta adı geçen bir prodüksiyonu var mı diye bakıyor. Yok. Ardından seçtikleri yöntem ise şarkıya değil, sahneye çıkarmak istedikleri ünlüye bakmak. The Greatest Showman’ın şarkısını La La Land’in arkasındaki ikili Pasek & Paul yazmış. Onlar için yeterli mi? Hayır. Remember Me isimli korkunç Coco parçası da Frozen’ı yazanların elinden çıkma. Geriye dönüp baktığınızda, Billboard listelerine girmiş “Let It Go”nun bile Mandela: Long Walk to Freedom’daki uyduruk U2 parçasına kaybettiğini görüyoruz. O zaman The Star’ın Mariah Carey’e getirdiği teselli adaylığını da bir kenara bırakıp kategorinin starlarına odaklanmak lazım. Mudbound ile Mary J. Blige, Ferdinand ile Nick Jonas’a karşı. 
Kazanacak: 
Mighty River (Mudbound) | Daha fazla star, daha fazla parıltı: Home (Ferdinand)


First They Killed My Father

YABANCI FİLM

Yersiz bir endişem var bu kategoriyle ilgili, çünkü First They Killed My Father – The Square – In the Fade üçlüsünden kimin ödüle daha yakın olduğunu kestiremiyorum. Angelina Jolie tam HFPA’lik bir tercih. Fakat geçmişte başka bir ülkeye gidip de yabancı bir dilde film çekmiş ünlü örneğimiz yok. The Square, sevsinler ya da sevmesinler, buranın en yüksek profilli filmi. Neticede Altın Palmiye bile aldı. Anlamamış olabilirler argümanına da inanmıyorum. Neticede The Great Beauty’den The White Ribbon’a üstün sinema anlayışı gerektirecek tercihleri de var. Ve son olarak In the Fade. Fatih Akın’ın deli gibi kampanya yaptığı yetmezmiş gibi Diane Kruger da oda oda dolanıyor. Kura mı çeksek?
Kazanacak: 
First They Killed My Father | Hayır. Hayır. Hayır!: In the Fade


Coco

ANİMASYON

Hiç konuşmasak? Coco işte, Coco alacak. Çok zayıf bir animasyon yılı geçirdiğimiz ayan beyan ortada. Coco’dan başka kayda değer eleştiriler alan başka bir film de yok. Angelina Jolie, The Breadwinner’ın yapımcısı diye tabii ki de oraya da yönelebilirler. Ama First They Killed My Father tahminimle örtüşmüyor. Ki zaten Coco’nun özgün şarkı dalında da varlığını göstermiş olması mühim bir işaret. O yüzden ben susayım, Coco da ödülünü alsın ve dağılalım. 
Kazanacak: 
Coco | Angelina etkisi: The Breadwinner

Yazar Hakkında

1990 doğumlu. İkizler. Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünde okudu. Mesleğini sevemeyince Finans Mühendisliği ve Risk Yönetimi'ne zıplayıp Imperial College ve UCL'de gerekli eğitimlerini tamamladı. Şu an King's College London'da Film Studies masterı yapıyor. Closet kapağını kırdığından beri keyfi yerinde. Çok konuşur, çok çalışır. Artık markasının kutsal tanımamak olduğunu da çözdü. Drag Race tutkunu. Ödül sezonuna bağımlı. Her türlü fobi ve ayrımcılık da bünyesinde kaşıntı yapıyor.

Benzer yazılar

Yanıt verin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.