Oscar Rehberi ’20: En İyi Uluslararası Film

Oscar Rehberi ’20: En İyi Uluslararası Film

Tahmin yapmak için çekincelerimin olduğu ve o yüzden bu tarihe kadar sarkıttığım uluslararası film dalındayız bugün. Yine kısa listede burada yer alan yapımlardan çok daha iyilerinin olduğunu not düşerek gireyim söze. Two of Us, Night of the Kings ve La Llorona’nın olduğu yerde The Man Who Sold His Skin gibi batılı izleyiciye hitap eden çöpten bir oryantalizm masalının ve okul çağındaki zorbalığa dikkat çekmek isterken Çağan Irmak filmine evrilen Better Days’in burada ne aradığı hakkında en ufak bir fikrim yok. Yalnız Collective’in tıpkı Honeyland gibi hem uluslararası film, hem de belgesel dallarında adaylık çıkarmasından hoşnut olduğumu eklemek istiyorum.

Yarışın durumuna gelecek olursak… Another Round ile Quo Vadis Aida arasında kıran kırana bir mücadele izleyeceğimizi artık herkes biliyordu herhâlde. Her iki yapımın da kendine göre avantajları mevcut. Another Round, kolay ulaşılabilir bir sinema diliyle ağırlıklı beyaz, 60 yaş üstü, erkek Akademi’nin andropoz eseri ıslak rüyalarına hitap edecek bir gerçekliği konu alıyor. BAFTA’dan gördüğü destek haricinde yönetmen branşı sayesinde Oscar’da da Thomas Vinterberg’e bir adaylık getirmiş olması bana kalırsa Mads Mikkelsen’in döktürdüğü yapımı bir adım öne çıkarmakta.

Son haftalarda yükselişe geçen ve bugünün AMPAS’ına değil de 5-10 sene öncesinin uluslararası film tercihlerine cuk oturan Quo Vadis, Aida da momentumunu iyi kullanmakta. Malumunuz, yönetmeni Jasmila Zbanic imkansızı başararak BAFTA’nın En İyi Yönetmen kategorisine sızdı. İzleyen herkesin de üç aşağı beş yukarı ortalamanın üzerinde tepkiler verdiği, Another Round’tan farklı fakat bugünle ilişkili hassasiyetlere oynayan bir yapım. Dolayısıyla Vinterberg’in The Hunt ile alamadığı Oscar’ı elinden kapacak bir yapım varsa bu Bosna Hersek’in adayından başkası olamaz diyor, her türlü ihtimale kollarımı açarak beklemeye koyuluyorum.

KAZANACAK
Another Round

KAZANABİLİR
Quo Vadis, Aida?

KAZANMALI
Another Round

ADAY OLMALIYDI
La Llorona


ANOTHER ROUND

DANİMARKA: On üçüncü Oscar adaylığı. Üç Oscar’ı var.

  • 2016: Land of Mine (The Salesman kazandı.)
  • 2015: A War (Son of Saul kazandı.)
  • 2013: The Hunt (The Great Beauty kazandı.)
  • 2012: A Royal Affair (Amour kazandı.)
  • 2010: In a Better World (KAZANDI)
  • 2006: After the Wedding (The Lives of Others kazandı.)
  • 1989: Waltzing Regitze (Cinema Paradiso kazandı.)
  • 1988: Pelle the Conqueror (KAZANDI)
  • 1987: Babette’s Feast (KAZANDI)
  • 1961: Harry and the Butler (Through a Glass Darkly kazandı.)
  • 1959: Paw (Black Orpheus kazandı.)
  • 1956: Qivitoq (La Strada kazandı.)

BETTER DAYS

HONG KONG: Üçüncü Oscar adaylığı. Hiç Oscar’ı yok.

  • 1993: Farewell My Concubine (Belle Époque – İspanya kazandı.)
  • 1991: Raise the Red Lantern (Meditterraneo – İtalya kazandı.)

COLLECTIVE

ROMANYA: İlk Oscar adaylığı.

QUO VADIS, AIDA?

BOSNA HERSEK: İkinci Oscar adaylığı. Bir Oscar’ı var.

  • 2001: No Man’s Land (KAZANDI)

THE MAN WHO SOLD HIS SKIN

TUNUS: İlk Oscar adaylığı.

Yazar Hakkında

1990 doğumlu. İkizler. Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünde okudu. Mesleğini sevemeyince Finans Mühendisliği ve Risk Yönetimi'ne zıplayıp Imperial College ve UCL'de gerekli eğitimlerini tamamladı. Şu an King's College London'da Film Studies masterı yapıyor. Closet kapağını kırdığından beri keyfi yerinde. Çok konuşur, çok çalışır. Artık markasının kutsal tanımamak olduğunu da çözdü. Drag Race tutkunu. Ödül sezonuna bağımlı. Her türlü fobi ve ayrımcılık da bünyesinde kaşıntı yapıyor.

Benzer yazılar

Yanıt verin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.