87. Akademi Ödülleri – Son Aday Tahminleri: Part I

87. Akademi Ödülleri – Son Aday Tahminleri: Part I

Artık bu uzun tahmin sürecini sonlandırma zamanı geldi. Geçtiğimiz Mart ayından bu yana 87. Akademi Ödülleri’ne aday olma ihtimali olan filmleri, yönetmenleri, oyuncuları, kostüm tasarımcılarını, bestecileri ve daha nicelerini konuşup duruyoruz. Bu Perşembe saat 15.30’da sonu gelmeyen sohbetlerimize bir nokta koyacak Akademi. O yüzden artık son aday tahminlerimizi yapıp köşemize çekilmemiz gerekiyor. Ben yine geleneği bozmayarak 21 kategorideki fikirlerimi huzurlarınıza sunacağım. Kısalara pek girmiyorum; ama adaylar belli olduktan sonra kazananları tahmin ederken belki birkaç kelam ederim. Hadi söze girelim ve Oscar heyecanının artık doruk yaptığı şu dönemde ilk olarak 10 dalla tahminlere başlayalım.

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU

Yardımcı erkek oyuncu dalı için kesin olan bir şey varsa, o da J.K. Simmons’ın ödülü alacağı. Bu sene aday olduğu herhangi bir büyük grupta Simmons’ın rakiplerinin şansı yok. Hepsi de törene sadece gülümsemek ve Simmons kazandığında mutlu gözükmek için katılacak. En büyük rakibi tabii ki de Edward Norton. Kariyerine son birkaç yıldır güzel rötuşlar yapan Norton, belki başka bir senede yarışıyor olsaydı ödülü bile alabilirdi. Boyhood denilen felaketin vasat oyuncularından biri olsa da Ethan Hawke da ezbere bir adaylık alacak. Farkında mısınız bilmem, bu sene 90’ların yıldızları sanki anlaşmış gibi yarışın dört bir köşesine dağılmış durumda. Mark Ruffalo ise Foxcatcher ekibinden büyük ihtimalle tek adaylık alan oyuncu olmaya hazırlanıyor. Bu yıl yardımcı oyuncu dallarında büyük bir boşluk var malum. Onun da bir yeri doldurması gerekecek. Ve son olarak Robert Duvall… Esasında The Judge eleştirmenler tarafından çok parçalandı. Fakat Duvall ile Robert Downey Jr. bu adaylık için her yere koşturuyorlar. Eğer ciddi bir rakibi olsaydı ben de tahmin listelerime dahil etmezdim. Ama tablo bu.

1. J.K. Simmons | Whiplash
2. Edward Norton | Birdman
3. Ethan Hawke | Boyhood
4. Mark Ruffalo | Foxcatcher
5. Robert Duvall | The Judge

BAFTA’da bir anda yardımcı erkek oyuncu adaylığı alınca acaba Akademi de aynı yönde bir karar verir mi diye düşündük Steve Carell için. Evet, bu mümkün. Fakat söz konusu Carell olunca verilen Kate Winslet örneği (O da tüm yıl supporting olarak yarışıp, BAFTA ve Oscar’a lead olarak aday olmuştu.) çok da güven vemiyor. Çünkü o yıl Winslet’in iki filmi birden vardı ve her iki kurumun da buna uygun kuralları mevcut. Carell, esasında Duvall’in yerini kapmaya çok müsait dursa da ben bu riski almayacağım. Yalnız aday olursa da hiç şaşırmayacağımı eklemek isterim. Josh Brolin ve Tom Wilkinson ilk beş için mücadele edecek diğer iki isim denilebilir. Yalnız ikisini de herkesin kampanya için bir taraflarını yırrtığı dönemde pek görme fırsatı yakalayamadık. Ki zaten Inherent Vice’ın Akademi’nin ilgisini çekmeyeceği çok açık. Wilkinson’ın ise Selma’daki sahne sayısı oldukça kısıtlı.

6. Steve Carell | Foxcatcher
7. Josh Brolin | Inherent Vice
8. Tom Wilkinson | Selma

Çok büyük sürpriz olarak belki Riz Ahmed, Nightcrawler’ın çok beğenilmesine bağlı olarak atak yapar. Big Eyes’da çoğumuz tarafından beğenilmeyen Christoph Waltz performansı, kendisine zaafı olan Akademi üyelerinin kalbini çalabilir. Unbroken’ın yıldızı Miyavi ise filmi eleştirmenler tarafından batırılmak istendiği için zor durumda. Ama tabii mucizelere inanmazsak Oscar yarışının bir anlamı kalmıyor. O yüzden onun da adını bir köşeye not etmekte fayda var.

9. Riz Ahmed | Nightcrawler
10. Christoph Waltz | Big Eyes
11. Miyavi | Unbroken

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU

Keşke bir mucize olsa da Patricia Arquette frontrunner pozisyonundan geri düşse… Ama bunun olmayacağı çok açık. Malum, Arquette’in yarıştığı aktrislerden bir tanesinin bile yer aldıkları filmin hikayesinde etkileri yok. O yüzden Oscar için yolları açık. Tüm gücünü oyuncu kadrosundan alan Birdman’in yıldızı Emma Stone ve genel yarışın en büyük favorilerinden The Imitation Game’in yıldızı Keira Knightley bu kategoride filmlerinin rüzgarıyla yerini alacak isimler. Meryl Streep ise Meryl Streep olmanın ekmeğini bir kez daha yiyerek adaylık elde edecek gibi gözüküyor. Bu dörtlüyü geçtiğimizde ise beşinciyi bulmakta ben epey zorlanıyorum. Ama dün yayınladığım Oscar Sohbetleri yazısında uzun uzun açıkladığım gibi bir çılgınlık yaparak dört gruptan da adaylık alamamış Rene Russo’yu ekleyeceğim listeme. Sektörün Nightcrawler’a verdiği destek burada işlerine yarayacak gibi geliyor bana. Umarım hüsrana uğramam.

1. Patricia Arquette | Boyhood
2. Emma Stone | Birdman
3. Keira Knightley | The Imitation Game
4. Meryl Streep | Into the Woods
5. Rene Russo | Nightcrawler

Jessica Chastain, Interstellar kontratında filmin promosyon süreci boyunca yer aldığı diğer yapımlar için herhangi bir davete katılamayacağına dair bir madde varmış. O yüzden hem yüzünü pek gösteremediği, hem de A Most Violent Year’ı geçtim konuşmayı, izleyen bile çok az insan olduğu için ben listeme dahil etmemekte kararlıyım. Tilda Swinton, Snowpiercer için epey vakit harcadı. Ama o da “Acaba bu filmi izlerler mi?” diye düşünerek birkaç adım geride kaldığına inandığım isimlerden. Naomi Watts, hem St. Vincent hem de Birdman ile gündemde olduğu için bir anlamda avantajda. SAG haricinde elimizde bir kanıt olmadığından kesin bir şey diyemiyorum. Yalnız son günlerde içimden bir ses Watts’ın hepimizi şoka sokacak bir sürpriz potansiyeli olduğunu söylüyor. Bekleyip göreceğiz.

6. Jessica Chastain | A Most Violent Year
7. Tilda Swinton | Snowpiercer
8. Naomi Watts | St. Vincent

Son olarak Laura Dern’le Carmen Ejogo’nun da adını analım. Her ikisi de oldukça uzak ihtimaller. Aslında Chastain’den daha çok gördük yüzlerini kampanya sürecinde. Fakat ne Wild’a ciddi bir destek var, ne de Ejogo’nun yeterli momentumu oluşturabilecek vakti.

9. Laura Dern | Wild
10. Carmen Ejogo | Selma

EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI

Söz konusu prodüksiyon ve kostüm tasarımı olduğunda Akademi üyelerinin tamamen gösteriş aradığını, kimi zamanlarda ise En İyi Film dallarındaki favorileri ezbere bir şekilde aday ettiğini bilerek tahmin yapmanızı öneriyorum. Zaten The Grand Budapest Hotel bildiğiniz üzere favori. Bu yıl prodüksiyon tasarımı ödülü veren 12 eleştirmen grubunun 12’sinde de bu ödül Wes Anderson’ın filmine gitti. Into the Woods en iyi alternatif olarak gözüküyor. Ana kategorilerdeki yokluğunu teknik dallarla tamamlayacak. The Imitation Game’in onlara nispeten daha gösterişsiz bir çalışması var. Djurkovic bugüne kadar hep sektörün sayıp bir türlü aday edemediği tasarımcılardan biriydi. Artık o da sırasını savacak. Mr. Turner, ADG’den (Sanat Yönetmenleri Birliği) adaylık alamadı. Neyse ki Akademi bugüne kadar ADG’nin görmezden geldiği tüm İngiliz filmlerini kucakladı bu dalda. O yüzden Mike Leigh’nin film için yaptığı eşsiz çalışma aday olur diye umuyorum. Ve son olarak listeyi doldurmak adına Interstellar’ı ekledim. Ama tam olarak emin değilim. Daha evvel Inception ve The Dark Knight’ı da aday ettikleri için kendimi alıkoyamadım. Bir de mümkünse filmi beğenmeyenler bile Interstellar’ın setlerinin harika olduğunu kabul edebilir mi çok rica etsem.

1. The Grand Budapest Hotel | Adam Stockhausen ve Anna Pinnock
2. Into the Woods | Dennis Gassner ve Anna Pinnock
3. The Imitation Game | Maria Djurkovic ve Tatiana Macdonald
4. Mr. Turner | Suzie Davies ve Charlotte Watts
5. Interstellar | Nathan Crowley, Gary Fettis ve Paul Healy

Birdman ciddi bir alternatif gibi dursa da Akademi için yeteri kadar gösterişli olmayan setlere sahip. Interstellar’ın yerini alma ihtimali mevcut mu? Kesinlikle. Ama ben güvenmiyorum bu ihtimale. Unbroken bir diğer alternatif. Büyük ihtimalle Angelina Jolie değil de Clint Eastwood tarafından yönetilmiş olsa ilk beşteki yeri kesin diyebilirdim. Ve son olarak The Theory of Everything. Ara ara En İyi Film dalındaki favorilerini buraya atmayı seviyor Akademi. O yüzden sürpriz yapabilmek ihtimali olduğunu düşünüyorum.

6. Birdman | Kevin Thompson ve George DeTitta Jr.
7. Unbroken | Jon Hutman ve Lisa Thompson
8. The Theory of Everything | John Paul Kelly ve Claire Nia Richards

Belki Selma’yı gerçekten severlerse Lincoln’da olduğu gibi tarihi tam anlamıyla canlandıran sahneler uğruna aday edebilirler. Yalnız Selma’da dış çekimlerin daha fazla olduğu ve iç çekimlerle de çok fazla detay olmadığı su götürmez bir gerçek. Inherent Vice’ın da en uzak ihtimallerden biri olarak listedeki yerini aldığını ekleyeyim. Siz tabii The Master’ı bu dalda aday etmeyenlerin Inherent Vice sürprizi yapma ihtimaline pek güvenmeyin.

9. Selma | Mark Friedberg ve Elizabeth Keenan
10. Inherent Vice | David Crank ve Amy Wells

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI

Into the Woods ilk gösterimlerini yaptığı günden beri sektörü en ünlü kostüm tasarımcılarından biri olan Colleen Atwood’un yeni bir Oscar alma ihtimali konuşuluyor. Yalnız bir anda ciddi favorilerden birine dönüşen The Grand Budapest Hotel’den Milena Canonero ile ciddi ciddi mücadele etmesi gerekecek. İngiliz kostüm dramalarının vazgeçilmez ismi Jacqueline Durran ise onlara göre daha iddiasız duran Mr. Turner’daki çalışmasıyla şansını deneyecek. The Imitation Game, frontrunnerlardan biri olmanın ekmeğini yerken Maleficent ise her sene bu dalda yer alan “kötü filmden iyi kostümler” kontenjanını dolduracak. Eğer aday olursa ödülü kazanma ihtimali üzerine bile konuşabiliriz.

1. Into the Woods | Colleen Atwood
2. The Grand Budapest Hotel | Milena Canonero
3. Mr. Turner | Jacqueline Durran
4. The Imitation Game | Sammy Sheldon
5. Maleficent | Anna B. Sheppard

Selma ve The Theory of Everything bence son dakikaya kadar şansını deneyecek olan iki film. Hatta birinden birinin benim tahmin listemi bozacağına inancım tam. Ama kendi tahminlerimden kimi atmam gerektiğini de bir türlü kestiremiyorum. Inherent Vice özellikle arkasında Mark Bridges gibi bir isim olduğu için şansa sahip gibi. Ama adının geçtiği her dalda aynı şeyi tekrarlamaktayım: Akademi üyeleri Inherent Vice’ı izler mi?

6. The Theory of Everything | Steven Noble
7. Selma | Ruth E. Carter
8. Inherent Vice | Mark Bridges

Belki Into the Woods olmasaydı Colleen Atwood’un Big Eyes ile adaylık alma ihtimalinden konuşabilirdik. Ama ne yazık ki Disney’in filmi her anlamda Big Eyes’ın varlığını unutturuyor. Sektörün emektar ustası Patricia Norris ise Weinstein’in elinde olan The Immigrant ile şansını denemekte. Eğer Harvey filmi izletebilmeyi başardıysa ciddi bir şok yaşayabiliriz adaylar açıklanırken bu arada.

9. Big Eyes | Colleen Atwood
10. The Immigrant | Patricia Norris

EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK

İşte en sevdiğim kategorilerden biri! Ciddi bir mücadele var yine özgün müzik dalında. The Theory of Everything, Altın Küre’den ödül aldıktan sonra bir anda zirveye oturdu. Geçtiğimiz yıl Prisoners ile hakkı yenen Jóhannsson intikamını almaya geliyor. Hans Zimmer tabii ki de Interstellar’ın olağanüstü müzikleriyle listedeki yerini almaya hazırlanıyor. Filmi hiçbir dalda aday etmeseler dahi Zimmer’ı es geçmemeleri gerek. Alexandre Desplat iki filmle birden yarışta. Bir yanda The Imitation Game, diğer yanda ise The Grand Budapest Hotel var. Yalnız şunu da söyleyeyim, içlerinden birinin yerini başka bir müzisyen alabilir. Ve son olarak Gone Girl dedim; ama emin miyim? Asla. Sadece yeteri kadar iddialı başka bir aday bulmakta gerçekten zorlanıyorum.

1. The Theory of Everything | Jóhann Jóhannsson
2. The Imitation Game | Alexandre Desplat
3. Interstellar | Hans Zimmer
4. The Grand Budapest Hotel | Alexandre Desplat
5. Gone Girl | Trent Reznor ve Atticus Ross

Under the Skin eğer bir sürpriz yapabilirse hepimiz mutlu olacağız. Ara ara Akademi bu kategoride kalıpların dışına taşmayı seviyor; ama acaba yeteri kadar izleyiciye ulaşmış mıdır Under the Skin bilemiyorum. Thomas Newman ve James Newton Howard tek notalık beste yapsa Oscar adayları arasına girebilmeyi potansiyeline sahip olduğundan bir köşede dursun. Ama iki filmin de müzikleri Akademi’nin normlarına pek uymuyor. The Judge yeteri kadar sevilen bir film değil, Nightcrawler’ın müzikleri ise çok sıradan. Ve son olarak Unbroken… Eğer Alexandre Desplat iki filmle birden yarışta olmasaydı bir ihtimal aday olabilirdi. Çünkü Unbroken’da dinlediğimiz melodiler John Williams’ı hatırlatıyor.

6. Under the Skin | Mica Levi
7. The Judge | Thomas Newman
8. Nightcrawler | James Newton Howard
9. Unbroken | Alexandre Desplat

The Homesman belki bir sürpriz yapar. Beltrami, The Hurt Locker’dan bu yana radara giremedi ama The Homesman’de harikalar yaratmış. İlk filmiyle aday olan John Powell’ın da bir şansı yok değil. Ama daha evvel aday olmuş bir müzik üzerinden yeniden çalışarak bir şeyler çıkardığı için yeteri kadar oy toplayabileceği şüpheli.

10. The Homesman | Marco Beltrami
11. How to Train Your Dragon 2 | John Powell

EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI

Özgün şarkı dalı kestirmesi en güç kategorilerden biri oldu son yıllarda. Artık aday sayısını 5’e kesin olarak tamamlamalarına rağmen puanlama üzerinden ilk beşin belirlenmesi sebebiyle çok sürpriz isimlerle karşılaşabiliyoruz. Favori olanların adaylığı kaçırdığına bile şahit oluyoruz. Ama oylamanın garip yönlerini bir kenara bırakıp konuşacak olursak yarış üç şarkının arasında geçmekte. Bir yanda Begin Again’den “Lost Stars”, bir yanda The Lego Movie’den “Everything Is Awesome” ve diğer yanda da Selma’nın Altın Küre’den ödülle dönen parçası “Glory” var. Bu üçlüye banko gözüyle bakarak listeyi doldurmaya kalkıştığımızda “I’m Not Gonna Miss You” iyi bir alternatif gibi geliyor kulağa. İlla ki kimsenin tahmin edemeyeceği bir şarkı aday olacaktırdır diye ekledim. Glen Campbell: I’ll Be Me belgesel finalistleri arasına kalamadı; ama Chasing Ice’da benzer bir başarı elde etmişti. Ve son olarak The Great Gatsby’deki olağanüstü parça “Young & Beautiful” ile görmezden geldikleri Lana Del Rey’in Big Eyes için yaptığı aynı adlı eseri ekledim. Emin miyim? Asla. Bence beşinci sırayı aklımıza hiç gelmeyecek biri dolduracak. Ama kim olduğunu kestiremiyorum.

1. “Lost Stars” | Begin Again
2. “Everything Is Awesome” | The Lego Movie
3. “Glory” | Selma
4. “I’m Not Gonna Miss You” | Glen Campbell: I’ll Be Me
5. “Big Eyes” | Big Eyes

Patti Smith, Noah için yaptığı “Mercy Is” ile zorlayabilir. Aynısı Coldplay’in Unbroken’a verdiği “Miracles” için de geçerli. Ama ikisi de Oscar’dan çok Altın Küre kokuyor. Akademi böyle numaralara tok. Boyhood’daki “Split the Difference” ise müzik branşının filmi ne kadar sevdiğine bağlı olarak listede kendine yer bulabilir esasında. Fakat bu kadar küçük çaplı şarkılara bugüne kadar hiç yer vermedikleri için ona da sıra gelmez diyorum.

6. “Mercy Is” | Noah
7. “Miracles” | Unbroken
8. “Split the Difference” | Boyhood

Ortada doğru düzgün bir Oscar kampanyası olmasa da özgün şarkı dalı böyle şeylere pek takılmadığı için Beyond the Lights’dan “Grateful”un hala bir şansı var. The Fault in Our Stars’daki muhteşem Birdy parçası “Let Me In” de bir sürpriz yapsın diye son ana kadar bekleyeceğim. Ama asıl Rio 2’daki “What Is Love” beni korkutuyor. Uzak ihtimallerin dışarısına çıkıp ilk beşe girmesi an meselesi.

9. “Grateful” | Beyond the Lights
10. “Let Me In” | The Fault in Our Stars
11. “What Is Love” | Rio 2

EN İYİ MAKYAJ & SAÇ TASARIMI

Bu kategori eğer aşırı bir prostetik yoksa En İyi Film adayı olan yapımın ödüllendirildiği bir dala dönüştü. O yüzden kağıt üzerinde Foxcatcher’daki Steve Carell burnu çok iyi bir seçenek gibi duruyor. Ama aday olamazsa da şaşırmayacakmışız gibi bir hava mevcut. Guardians of the Galaxy’nin iddiası da oldukça yüksek. Filmdeki karakterlerin Chris Pratt haricinde hepsinde ciddi bir makyaj mevcut. Ve son olarak The Grand Budapest Hotel. Söyleyin bana The Iron Lady’den beri Tilda Swinton kadar güzel yaşlandırılmış birini gördünüz mü.

1. Foxcatcher
2. Guardians of the Galaxy
3. The Grand Budapest Hotel

Maleficent’da ciddi bir emek olduğu malum. Ama ben görsel efekt gibi burada da finalist olduğuyla kalacakmış gibi hissediyorum. Bu kadar gösterişli yapımlar olmasa The Theory of Everything de aday olabilirdi. Malum geçen sene kurşun kalemle yapılan AIDS makyajları ödüllendirildi bu dalda. Bu sefer de The Theory of Everything’deki terleme makyajına ödül vermek isterler belki. The Amazing Spider-Man 2’de Jamie Foxx’un suratında çılgınca prostetik makyaj vardı. Ama bu tek başına Spidey’yi kurtarmaya yetmeyecek. Ve son olarak Noah var. Orada da Anthony Hopkins’in yüzü gözümün önüne geliyor. Yalnız tıpkı Spidey gibi o da birkaç adım geride diğer finalistlerden.

4. Maleficent
5. The Theory of Everything
6. The Amazing Spider-Man 2
7. Noah

EN İYİ SES KURGUSU

Ve her yıl en kötü tahminleri yaptığım kategorilerden birine geldik. Aynısı ses miksajı için de geçerli. Ama orada en azından uyabildiğim formüller var. Neyse efendim, biz hemen ses kurgusuna dönelim. Bu yıl sanıyorum ses anlamında filmi izlemeden dahi başarılı olabildiği anlaşılan üç yapım var elimizde: American Sniper, Unbroken ve Fury. Üçü de savaş temalı ve bol bol silah sesi duyduğumuz yapımlar. Dolayısıyla banko aday olarak görmek mümkün. Gerçi Fury’nin yerinden pek emin değilim. Fakat branşın geçmişte Lone Survivor’a genel Oscar yarışından bağımsız olarak verdiği adaylıklar biraz rahatlatıyor. Interstellar özellikle ses miksajı konusundaki sıkıntıları sebebiyle burada da görmezden gelinme ihtimaliyle yüzleşecek. Ama Akademi içerisindeki Nolan destekçilerinin kayıtsız kalmayacağını düşünüyorum. Ve son olarak Birdman’i ekledim listede. Koymamın sebebi ise oldukça açık: Meslek birliklerinin verdiği adaylık.

1. American Sniper
2. Unbroken
3. Fury
4. Birdman
5. Interstellar

Birdman ve Interstellar’ın yerini almak için hazırda bekleyen bir adet Guardians of the Galaxy var. Transformers: Age of Extinction da pek ala sürpriz yapabilir. Fakat adının sesle alakalı meslek birliklerinde geçmemesi kafaları karıştırıyor. Son olarak Dawn of the Planet of the Apes’in de tahminimdeki filmlerden birinin yerini alabileceğini düşündüğümü ekleyeyim. Sektörden filmi izlediklerine dair bir işaret alamadığım için tereddüt ediyorum sadece.

6. Guardians of the Galaxy
7. Transformers: Age of Extinction
8. Dawn of the Planet of the Apes

Teknik kategorilerde yeteri kadar adı geçmeyen Captain America: The Winter Soldier ve mantıklı bir uzak ihtimal gibi duran Whiplash’e de dikkat.

9. Captain America: The Winter Soldier
10. Whiplash

EN İYİ SES MİKSAJI

Müzikaller ses miksajı kategorisinin kaçınılmaz favorileri olduğu için Into the Woods’un bir ödülü şimdiden hazır. İlk üç filmiyle de aday olan ama bir türlü ödülle buluşamayan Transformers: Age of Extinction kesin olarak aday olacak yapımlardan bir diğeri. American Sniper’ın da son dönemde konuşuluyor olmanın avantajını kullanarak buradaki yerini alacağını düşünüyorum. Guardians of the Galaxy, ses miksajı kategorisi için bir başka ideal aday. Hatta ödülü kazanma ihtimali bile mevcut bana kalırsa. Ancak önce aday olması şart. Ve son olarak Unbroken’ı ekledim. Sırf çatışma sahneleri için bile bence burada yer almayı hak ediyor.

1. Into the Woods
2. American Sniper
3. Unbroken
4. Transformers: Age of Extinction
5. Guardians of the Galaxy

Fury, ses kurgusunda olduğu gibi burada da şansını zorlayacaktır. Whiplash elimizdeki bir başka alternatif. The Imitation Game ise frontrunnerlar arasında buraya sızma ihtimali olan yarpımlardan. Her şey filmi ne kadar sevdiklerinde bitiyor. Aynısı Birdman için de geçerli. Yalnız bu konudaki teknik yetilerini değerlendirecek kapasitede olmadığımız için her şey varsayımdan ibaret.

6. Birdman
7. Whiplash
8. Fury
9. The Imitation Game

Interstellar’ın sorunlu ses miksajı şansını deneyecek tabii ki de. Ve bir de Get on Up var. Tıpkı Into the Woods gibi o da müzikal içeriği sebebiyle ses miksajı muhabbetlerinde. Ama çok zayıf bir ihtimal olduğunu bilmenizi isterim.

10. Interstellar
11. Get On Up

EN İYİ GÖRSEL EFEKT

Bence tahmin etmesi oldukça kolay bir kategori ama benimle aynı beşliyi tahmin eden başka birini bulmakta güçlük çekiyorum. Interstellar zaten kesin olarak galip gelecek. Dawn of the Planet of the Apes ilk filmiyle yenen hakkını aramaya geliyor. The Hobbit: The Battle of the Five Armies tüm branşdaki insanların daha evvel Peter Jackson için daha önce çalışmış olmasının ekmeğini yemekle meşgul. Transformers’ın tüm serisinde sadece ikinci film aday olamadı. Ama zaten o yıl üç adaylık sistem vardı ve diğerleri çok iddialıydı. Bu sene yine kaçırmazlar gibi geliyor bana ilk beşi. Ve son olarak Guardians of the Galaxy’i ekledim çok emin olmayarak. Groot hatrına bir güzellik yaparlar herhalde.

1. Interstellar
2. Dawn of the Planet of the Apes
3. The Hobbit: The Battle of the Five Armies
4. Transformers: Age of Extinction
5. Guardians of the Galaxy

Godzilla’nın ilk beşe sızacağına inanan çok olsa da saydığımız filmler kadar gösterişli efektleri yok. Maleficent da güzel bir alternatif; fakat daha çok setleri ve kostümleri ile öne çıktığı da inkar edilemez. X-Men: Days of Future Past’i ise sanki sürpriz yapabilme potansiyeline sahipmiş gibi geldiğinden sekizinci sıraya koydum. Bugüne kadar tek bir X-Men filminin dahi bu dalda adaylık alamadığını da ekleyeyim bu arada.

6. Godzilla
7. Maleficent
8. X-Men: Days of Future Past

Diğer iki finalistin pek şaşırtma ihtimali yok. Captain America: The Winter Soldier ve Night at the Museum: Secret of the Tomb kursaklarında kalan hevesleriyle evlerine dönecek.

9. Captain America: The Winter Soldier
10. Night at the Museum: Secret of the Tomb

KISALAR

Kısaların büyük bir çoğunluğunu izleyemediğimiz aday tahmini yapmak pek mümkün oluyor. O yüzden sadece finalistleri hatırlatacağım sizlere. Buyursunlar:

KISA FİLM

  • AYA | Oded Binnun ve Mihal Brezis (Chasis Films)
  • BAGHDAD MESSI | Sahim Omar Kalifa ve Kobe Van Steenberghe (a team productions)
  • BOOGALOO and GRAHAM | Michael Lennox ve Ronan Blaney (Out of Orbit)
  • BUTTER LAMP (La lampe au beurre de yak) | Hu Wei ve Julien Féret (AMA Productions)
  • CARRY ON | Yatao Li (Rochester Institute of Technology)
  • MY FATHER’S TRUCK | Maurício Osaki (Lupi Filmes)
  • PARVANEH | Talkhon Hamzavi ve Stefan Eichenberger (Zurich University of Arts)
  • THE PHONE CALL | Mat Kirkby ve Kames Lucas (RSA Films)
  • SLR | Stephen Fingleton ve Matthew James Wilkinson (Stigma Films)
  • SUMMER VACATION (Chofesh Gadol) | Tal Granit ve Sharon Maymon (GREENproductions)

KISA ANİMASYON

  • THE BIGGER PICTURE | Daisy Jacobs (yönetmen) ve Christopher Hees (yapımcı); National Film and Television School
  • CODA | Alan Holly (yönetmen); And Maps and Plans
  • THE DAM KEEPER | Robert Kondo ve Dice Tsutsumi (yönetmen); Tonko House
  • DUET | Glen Keane (yönetmen); Glen Keane Productions & ATAP
  • FEAST | Patrick Osborne (yönetmen) ve Kristina Reed (yapımcı); Walt Disney Animation Studios
  • FOOTPRINTS | Bill Plympton (yönetmen); Bill Plympton Studio
  • ME AND MY MOULTON | Torill Kove (yönetmen); Mikrofilm & National Film Board of Canada
  • THE NUMBERLYS | William Joyce ve Brandon Oldenburg (yönetmen); Moonbot Studios
  • A SINGLE LIFE | Joris Oprins (yönetmen); Job, Joris & Marieke
  • SYMPHONY NO. 42 | Réka Bucsi (yönetmen); Moholy-Naga University of Art and Design Budapest

KISA BELGESEL

  • CRISIS HOTLINE: Veterans Press 1 (Perry Films)
  • JOANNA (Wajda Studio)
  • KEHINDE WILEY: AN ECONOMY OF GRACE (Show of Force)
  • THE LION’S MOUTH OPENS (Tree Tree Tree)
  • ONE CHILD (New York University)
  • OUR CURSE (Warsaw Film School)
  • THE REAPER | LA PARKA (Centro de Capacitación Cinematográfica)
  • WHITE EARTH (Weary Traveler9)

Yazar Hakkında

1990 doğumlu. İkizler. Yıldız Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği bölümünde okudu. Mesleğini sevemeyince Finans Mühendisliği ve Risk Yönetimi'ne zıplayıp Imperial College ve UCL'de gerekli eğitimlerini tamamladı. Şu an King's College London'da Film Studies masterı yapıyor. Closet kapağını kırdığından beri keyfi yerinde. Çok konuşur, çok çalışır. Artık markasının kutsal tanımamak olduğunu da çözdü. Drag Race tutkunu. Ödül sezonuna bağımlı. Her türlü fobi ve ayrımcılık da bünyesinde kaşıntı yapıyor.

Benzer yazılar

Yanıt verin.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.